Supermarkt in woning?

Iemand enig idee wat we hier mee aan moeten?

Er worden meer van dit soort toevoegingen gedaan. Verwijderen… geen reactie vooralsnog van bewuste medemapper.

Het lijkt me dat deze mapper voor een of ander bedrijf werkt. En alle POI’s die deze persoon heeft toegevoegd hebben “shopify” in de naam. Shopify is een ecommerce bedrijf. ook zie ik “online” in een aantal voorkomen.

Zie bijvoorbeeld:

This is for a POC, please permit.

POC → Proof of concept.

Een experiment dus.

Ah. Het enige wat bij mij naar boven kwam was “person of colour”, maar dat leek mij niet echt logisch. In dat geval lijkt het me dat deze en alle andere toevoegingen waarschijnlijk kunnen worden teruggedraaid. Ik zou nog wel even de gebruiker een dag geven om te antwoorden.

Dit is er een voor de DWG denk ik. Hier worden tags en URL-shorteners (zie de image-tag) gebruikt voor commerciële doeleinden:

Hi, This is for a POC we are working with Christian Quest, where we are integrating OSM with beckn retail. We are hosting four shops on open network, hence, we have added tags for displaying the relevant store catalogs. Request you to please retain these.

1 Like

(Ik heb de gebruiker gerapporteerd.)

Bedankt voor het meedenken.
Zal nog even antwoord afwachten van bewuste mapper… voor ik de bijdrage zal verwijderen.

edit: Geen reactie van mapper… vermelding verwijderd.

Lastig om er chocola van te maken
https://www.openstreetmap.org/user/Meenakshi01/history#map=5/50.163/15.205

https://www.openstreetmap.org/user/Meenakshi01/history#map=5/50.163/15.205

Het lijkt inderdaad een soort test heb ik het idee. ‘Echte’ antwoorden komen er ook niet.

Ik zie nu net dit account. Nithya Varma | OpenStreetMap
Doet exact hetzelfde

Yep… viel me ook al op.

edit…
Ik heb beide mappers nog eens onder de aandacht gebracht van de DWG.

Ontvangen!

1 Like

Marc … bedankt

nieuwsgierig

beckn is a universal resource discoverer that provides the consumer access to a resource by signalling or ‘hailing’ it over. The identity is designed such that it transforms the K in beckn to a person hailing. The minimal approach of the identity crystallises Beckn’s true nature.

(en nog heel veel meer inhoudsloze blabla tekst, ook een blog)

Bedankt Marc.

het lijkt er op dat ze een alt account hebben gemaakt

Niet echt “decentralized” als ze de osm database nodig hebben :rofl: