StreetView - men vad?

Hej.
Ny mappare som håller till mest i Västra Götaland.
Noterade att det också finns möjlighet att bidra med streetview-bilder, men vad skall man välja, om något?

Mapillary? KartaView? Mapilio?

Har skickat in några spår till KartaView som inte verkar fungera. Det stod processing i några dagar och nu när jag försöker titta så får jag bara detta meddelande " Ups! Sequence cannot be loaded… "

Skickade också några till Mapilio.
Hela den appen verkar något ofärdig, och även om jag kan se de tracks som jag spelat in på min profil så verkar inte kartan uppdateras.

Så, finns det något bra sätt att bidra till en gatuvy för Openstreetmap?

Tror du har hittat rätt tjänster, men om dom inte funkar så vet jag inte :slight_smile:
Testat Mapillary då?

State of the Map Europe presenterades nyligen en ny grej som är på gång som kallas Panoramax. Har ej själv erfarenheter av detta. Jag kör med Mapillary.

Hej.
Tack för svar. Jag får testa Mapillary också, men de ägs väl av facebook nu? Det finns inget som är mer “community driven” liknande Openstreetmap?
Skall titta mer på Panoramax, tack för det tipset.

Det verkar som att Panoramax är uppbyggt av instanser, liknande Mastodon, och som att tanken är att man ska ha en instans per region/land/stad/område (enligt folk i denna tråd). Finns det några planer på att göra en svensk instans?

1 Like