Strandpaal

Als je naar het doel kijkt lijkt man_made=survey_point passend. Geen idee of dat meten nog op die manier werkt.

Als je simpelweg een markeerpaal ziet (zonder te weten waar die voor dient) dan is marker=pole heel algemeen, maar wel juist, denk ik. De letters en cijfers kan je taggen als ref=*. operator=Rijkswaterstaat lijkt me passend.

Inmiddels worden ze daar niet meer voor gebruikt. De oorspronkelijke strandpalen worden vaak vervangen door een ranker exemplaar.
Hier een aardig stukje van Wandelnet over strandpalen bij wandelroutes.

Handige link! Dus het zijn nu historische survey_palen, ik dacht al zoiets. Wat niet wegneemt dat je ze dan nog steeds als man_made=reference_point zou kunnen taggen, met disused=yes erbij of zo.

En marker=pole lijkt me ook nog steeds van toepassing.

1 Like

Nog iets anders:

Rijkswaterstaat heeft de locaties van strandpalen digitaal beschikbaar als open data. Mogelijk handig als referentie.

https://maps.rijkswaterstaat.nl/dataregister/srv/dut/catalog.search#/metadata/953b9e80-c846-4ece-aabc-be21d5acd3d6

Het maakt verder niet uit. Je ziet daar verschillende benaderingen in andere fora, waar een topic na een bepaalde periode op closed wordt gezet.

1 Like