Standaardiseren operator=NS/Nederlandse Spoorwegen

" The name “Cedar St” on a sign, which is abbreviated to save space, should be completed to Cedar Street , but the name John F. Kennedy Boulevard is not expanded to John Fitzgerald Kennedy Boulevard in English speaking countries, since the shorter version is the common spelling and pronunciation."

uit: Abbreviations - OpenStreetMap Wiki

NS is nog geen HEMA, 't is ook geen initiaal. Het is een welbekende afkorting voor Nederlandse Spoorwegen, welke zowel voluit als afgekort gebruikt wordt, niet beperkt tot geschiedenisboeken. Vergelijkbaar met de Albert Heijn, die ook vaak zat AH genoemd wordt, maar nog steeds Albert Heijn heet.

Misschien gewoon een polletje van maken?

Ik werk liever met consensus dan met een meerderheidsstem.

In de ideale wereld heeft dat ook mijn voorkeur, maar ik kan best leven met een 2/3e meerderheid omdat 100% meerderheden zeer zeldzaam zijn :wink:

Wanneer dan wel? In de volksmond gebruikt niemand meer de naam Nederlandse Spoorwegen.

Misschien even wachten totdat @Reisinformatiegroep wat info heeft van zijn contactpersoon bij NS?

Als je op de site van NS rondstruint kom je de naam Nederlandse Spoorwegen (zo goed als) niet tegen. Dit in tegenstelling tot Albert Heijn, die zijn naam gewoon nog voluit gebruikt.
Als NS sterk de behoefte heeft om deze naam te gebruiken, wie zijn wij dan om Nederlandse Spoorwegen overal aan vast te hangen?

2 Likes

Ik denk dat deze overgang voor iedereen anders ligt (bij HEMA is het helder, die niet-afgekorte naam is gewoon weg, maar da’s een extreme), en daarom interesseert het mij vooral wat de meerderheid wil. Er is geen goed of fout hier. Ik kan met allebei leven, mits de meerderheid het ermee eens is. (Of wanneer de NS alles, zoals bijvoorbeeld die eerder genoemde algemene voorwaarden, aanpast; dan is 't ook klaar).

Wat is de functie van die contactpersoon overigens?

1 Like

Merknaam NS is m.i. prima met als beheerder (operator) Nederlandse Spoorwegen

Ik zou geen verschillende namen voor hetzelfde bedrijf gebruiken in verschillende tags. Voor treinrouterelaties wordt de operator-tag gebruikt om de vervoerder aan te geven (bijv. operator=Nederlandse Spoorwegen) en de brand-tag om verschillende treinformules aan te geven (bijv. brand=Sprinter).

Ik heb een berichtje gehad van mijn contactpersoon bij NS en hun voorkeur gaat uit naar Operator NS ipv Nederlandse Spoorwegen