Shrubbery rendering kan beter

Okee, OSM Carto rendert shrubbery helemaal niet, maar Tracestrack wel. Helaas is dat precies gelijk aan gras. Ik heb een issue by Tracestrack ingeschoten voor een kleine aanpassing, helaas ben ik buitengewoon onbekwaam met beeldwerk.

Er is ongetwijfeld iemand op dit forum die dit iets beter kan! Met een visueel voorbeeld zal het allicht beter lukken.

Wat ik voor ogen heb is zo simpel mogelijk een dun grijs kringeltje over het groen distribueren, met variatie in plaatsing (zoals bij scrub maar dan dichter op elkaar en niet een tekeningetje, alleen de suggestie van bladrandjes) en orientatie (je suggereert het bladerdek waarin de blaadjes alle kanten opstaan)

Een andere kleur is denk ik lastig, maar door zo’n priegeltje ziet het er zowizo al iets donkerder uit denk ik.

Kan iemand van jullie zoiets maken of een voorbeeld vinden? Of met een ander idee komen, dat kan natuurlijk altijd!

2 Likes

@JeroenHoek helemaal jouw topic lijkt me :wink:

Er was een reaktie, die suggereerde als snelle oplossing om het scrub-patroon op graskleur te gebruiken. Niet zo gek bedacht, als snelle makkelijke oplossing, in ieder geval een vooruitgang.

1 Like

Het duurde even voordat het zichtbaar werd, maar hier is het:
image
Groene scrub, zeg maar. Ik vind niet dat het de werkelijkheid heel goed weergeeft, maar het onderscheidt zich in ieder geval van gras én van scrub. Misschien dat andere renderers het op kunnen pikken en er een graadje meer realiteit aan toevoegen.

Zie ook hier het voorstel van @JeroenHoek

1 Like