Scrapeghost voor openingstijden

In mijn allereerste online community bijeenkomst zei ik dat ik wel altijd websites aan winkels en bedrijven in OSM toevoeg, maar geen openingstijden: die staan teveel verstopt en in rare formats door de webstructuur heen. Reactie van Tjuro toen: dat kan je dan toch doen met OpenAI / GPT. AI is niet mijn ding.

Als winkels en websites actueel houden al lastig is, hoe zie je dan een veranderde openingstijd?
Vertrouwen op https://www.openingstijden.nl/?

Met dank voor de tip in Tired Of Web Scraping? Make The AI Do It | Hackaday

Iemand daar al ooit mee gestoeid voor OSM? Openingstijden? Of misplaatste masten? :upside_down_face:

teun

De opening_hours regel kent ChatGPT al.

Alhoewel ie uit zn nek gaat lullen bij moeilijkere constructies… Derde zaterdag van de maand :wink:

3rd Sa 10:00-13:00

Mooi. Dat dus combineren met het scrapen en dan combineren met het website script van Tjuro…

Mwoah… Als je het met de hand doet gaat ie hallucineren:

Maandag staat nu niet eens op de website e de tijden kloppen niet. ChatGPT/OpenAI heeft een data set die t/m 2021 gaat. Dat ie zegt de website live bekeken te hebben is niet waar.

Scrapeghost is grappiger, omdat je dan de hele source pagina in de vraag stopt, maar of dat een verstandig gebruik van resources is om op grote schaal te doen?.. (m.i. nee :wink:)

Ik schreef al dat AI niet mijn ding is; moeite zat met mijn eigen I :sunglasses: