Routes verknald

Ik heb zojuist een stuk of een paar routes verknald. Min of meer express want ik wil dit zelf oplossen met het oog op de toekomst.
Het gaat om bus 83 Nijmegen-Venlo en vice versa.
Wie kan mij daarbij helpen?
Dit kan niet kloppen (bus Nijm-Venlo rijdt op andere stukje weg) maar dat was al zo.

Edit: heb alvast de stoute schoenen aangetrokken en zelf wat gewijzigd. Volgens mij klopt het al. :slight_smile:

Wat betreft de relatie Nijmegen → Venlo (de andere heb je lang geleden gedaan en er zijn edits na jou geweest):
Op dit moment is de route niet correct gesorteerd. Er staan een aantal haltes onderin de route (die horen bovenin) en ze onderbreken de ways van de route.
Ook hebben een aantal haltes niet de juiste role en ik zie dat beide stop_postitions van de Spoorkuil in Nijmegen in de relatie zitten.

Kun je me vertellen hoe je dat ziet en hoe ik dat kan corrigeren?
Ik zie helemaal onderaan vier regels:
stop
platform
stop
platform

Zo te zien doe je je edits met JOSM, dus in JOSM open je de route en klik je aan de linkerkant op de pijl naar beneden met 4 rode puntjes erlangs. Nu zijn de haltes en de ways gesorteerd, maar nog niet in de juiste volgorde. Bij mij staat bijvoorbeeld de halte Groenestraat bovenaan.
Er zijn geloof ik wel wat plugins die automatisch de juiste volgorde kunnen maken maar ik ben daar geen fan van omdat die ook members uit de route verwijderen zonder enige terugkoppeling. Wat ik dus doe is ik ga naar het begin van de route, selekteer de stopplaats en de halte en verplaats die in de relatie naar boven en ga zo alle haltes af (als een halte een stop_position en een platform heeft dan moet de stop_position als eerste staan). Als je dan zo alles gesorteerd hebt ook de ways doen.
Om de relation roles goed te zetten is het het handigste om alle stop_positions en platforms te selekteren, in het midden de zesde knop van boven te gebruiken (Select objects for selected relation members), dan de stops en platforms uit de relatie te verwijderen (linkerkant vierde knop prullebak) en dan de stops en platforms terug in de relatie te zetten (midden bovenste knop add all objects selected…)

In Nijmegen kom ik het begin twee stops tegen, Centraal Station en Centraal Station (M) maar die staan beide niet in de lijst. wat doe ik daar mee?

Zo te zien is die (M) de perronletter. Eigenlijk is dat geen goede tagging want de stop_position en platform moeten dezelfde naam hebben. Ik zet de perronletter altijd in de ref.
De relatie zelf heeft Centraal Station (B) en het bijbehorende platform in de relatie. Ik weet niet of dat correct is, als jij ook niet ter plaatse bekend bent zou ik die twee er in laten.