Routering OSM en OCM

Hallo,

net nieuw hier en begonnen met gebruik van deze kaarten! Een verbetering tov de Garmin kaarten maar ik heb wat vragen

Hier gaan we… Ik gebruik de Oregon 400.
afgelopen weekeinde aren wij in de buurt van de Lieropsche heide en waren wat aan het testen met de diverse kaarten OSM en OCM. wat steeds gebeurd is dat bij iedere routering de zogenaamde tracks in het bos (die wel op de kaart staan) niet werden gebruikt in de routering. Telkens werden wij om het bos geleid over een fietspad of 1 van de wandelroutes.

Ben nu ff niet in de buurt van mijn GPSr maar ik gok dat het de instellingen voor routering zijn.

De vraag is, waar vindt ik de “basis” instelling voor mijn GPS om de routering goed te krijgen.

een link naar een site is ook prima zolang ik maar kan gaan uitdokteren wat ik moet aanpassen

thx,
John

Als je de vraag op www.gps.nl (forum) stelt krijg je vast van een medegebruiker antwoord. De k zelf dat bij menu>instellingen>routering> onverharde wegen vermijden aanstaat. Dus even uitzetten. Ook instelling op voetganger doet wonderen. :slight_smile:
eggie

Bij mijn weten kun je met tracks niet laten routen, wel op het zicht (gps beeld) nalopen.
Routes kun je laten routeren,maar wel over bekende wegen.

Denk dat in dit geval met tracks de onverharde wegen worden bedoeld en niet "tracks’ of sporen in de gps zelf. De half verharde paden (Gravel) ziet b.v. de Openfietsmap wel als verhard. Dat heeft dus alles te maken met hoe de kaartenmaker met de routering omgaat. het is een beetje uitproberen en de instructies goed lezen. (routeringsinstellingen)
De nieuwere gps-generatie van garmin gaat weer anders om met onverhard. Dan is het trukendoos open. De OSM Lambertus wil dan ook over allerlei voetpaden. Dit kun je dan weer voorkomen door carpoolstrook vermijden aan te zetten.
Uitproberen dus.