Route stopt op verboden stop plek

Ik ben niet bekend met OpenStreetMap maar loop tegen een foute, vervelende, route aan. Het gebouw staat langs een N-weg. De route kiest om de beschrijving te stoppen aan deze N-weg waar auto’s niet kunnen stoppen. De route gaat niet naar het adres zelf (andere wegnaam aan de andere kant van het gebouw). Ik heb een heg (barrier) langs de N-weg geplaatst. Ook de ingang aan de juiste weg geplaatst en de juiste weg tot deze ingang doorgetrokken. Maar dat alles mocht niet baten. Hoe wijzig ik deze situatie dat de route correct is (zoals google maps etc ook gewoon doen). Het adres is: Meent 13 3931MD Woudenberg. Het betreft het kleine gebouw die nu is aangeduid als RaVisie.

Ik denk dat je hebt opgelost door de weg door te trekken. Het duurt meestal wel ongeveer een week voordat de navigatie op openstreetmap.org is geüpdatet, voor externe apps kan de updatefrequentie nog minder vaak zijn.

Het is inderdaad lastig als de route stopt op de N224 als je naar La Ravisie wil rijden.
Als je onbekend bent weet je nog niet goed hoe je van daaruit verder zou moeten.
De manier die je hebt gebruikt is in deze de juiste.
De serviceweg verlengen, en de adresnode aan de ingangkant leggen. Je zou de ingang van het gebouw nog kunnen aanbrengen.
Hierbij breng je een node aan op het pandcontour waar de ingang is gelegen. Deze node voorzie je van de tags entrance=yes

De verlenging van de heg heeft (volgens mij) geen effect op de stoppositie van je navigatie.

De meeste navigatie systemen werken op adresnodes. Het punt waar de adresnode het dichtst bij een weg ligt, is voor de navigatie vaak bepalend. (ik noem vaak, want ik ken natuurlijk niet de algoritmes van een routeplanner)

Het feit was dat in OSM de serviceweg, die haaks op de Meent ligt, niet de juiste lengte had. Als deze info niet aanwezig is, kan de navigator (die gebruik maakt van OSM data) niet over een niet aanwezige weg navigeren. Vandaar dat het stoppunt voor je navigatie de N224 was.

Als je op het punt (waar de adresnode in OSM lag) in GoogleMaps navigeert, doet het precies hetzelfde.

Als je op de Meent 13 navigeert in GoogleMaps, wordt je ook naar het verkeerde gebouw gebracht. Omdat hier de serviceweg ook stopt ter hoogte van huisnummer 9.

Ik moest eens naar het ministerie van VROM. Midden in de koningstunnel gaf mijn tomtom aan “Bestemming bereikt”.

Ik ben laatst op Openstreermap bij Château de Rendeux geweest, OSMand navigeerde me naar de Rue de Château, wat aan de achterkant is, met een hoge muur en een gesloten poort. Ik moest weer terug naar de Rue de Hotton om de oprijlaan te pakken

Het zou handig zijn als er in Openstreetmap een manier is om aan met een relatie aan te geven wat de car-entrance van een adresnode is, of de foot-entrance. Bij bijvoorbeeld dat VROM-gebouw zaten de voetgangers- en parkeergarageingang aan tegenovergesteld zijden van het gebouw.

Mooi, dat we het eigenhandig kunnen aanpassen.

OSRM geeft nu al de goede route aan

De driveway heet geen Meent.

Ligt er nu echt links en rechts van de sloot ook een path?

onder Meent maar ook boven Meent.

Lastig te zien, zal er eens langsfietsen tzt. Ik zag dat Osmand gewoon via dat pad navigeerde, zelfs met de auto. Heb het op vehicle=no gezet (stond op access=permissive).

NB OSMR navigeert óók via dat pad!
https://www.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_car&route=52.06742%2C5.35721%3B52.08405%2C5.39137#map=15/52.0768/5.3748

Dit is heel dicht bij mij in de buurt en ik verbaas me er dan ook over dat ik die paden nooit gezien heb. Ben er net langs gefietst en zie dat ik terecht verbaasd ben want die paadjes liggen er gewoon niet en ik denk dat ze er ook nooit gelegen hebben.

De mapper die dit heeft toegevoegd doet al 2 jaar niets meer met OSM en in de changeset staat dat BING gebruikt is als imagery. Zeer waarschijnlijk gevalletje couch mapping. Ik zal ze binnenkort verwijderen tenzij hier iemand een beter idee heeft.

En ik had dus niet ver genoeg ingezoomd om te zien of het over een andere weg ging (eerder ingetekend/verlegd). Ben gelijk naar JOSM overgestapt.

https://pewu.github.io/osm-history/#/way/878119204

Dat was dus nog een eerdere situatie, maar al wel highway=unclassified, wat nu een service is

Ik had ahn3 maaiveld er onder liggen en als paden dan ergens over sloten gaan zonder bruggen (ook gezien de eerdere intekening), dan word je ergens attent op gemaakt.

Zo zouden we eens alle bgt vlakken water kunnen vergelijken met path/footway osm, waar zaken over elkaar heen liggen.

Paden bestonden idd niet, heb het gisteren nog gecheckt (foto’s binnenkort op Mapillary). OSMR routeert nu zoals het hoort.


https://www.mapillary.com/map/im/Gvt3un1p93jUfd3XeuR2U3