revert residential Hoekse Waard

Ik zal kijken wat ik kan doen vandaag en van de week. Ik begrijp hieruit dat de kleine stukjes bebouwing langs de dijken en in de polders niet getaged moeten worden met residential. Ik wil eigenlijk de hele Hoeksche Waard gelijk meepakken, nu jullie en ik er toch mee bezig zijn.

Het is niet helemaal goed gegaan vanuit mijn kant, dus ik zal dat zelfs herstellen, mocht dat nodig zijn. Maar als ik kijk naar dorpen zoals Numansdorp, dan klopt er geen ***** van de residential. Niet het hele dorp wordt bedekt en er zijn randen waar huizen net niet meegepakt worden.

Zie: http://www.openstreetmap.org/way/6334627

Kunnen jullie mij advies geven? Ik dacht eraan om alle residential in de HW weg te halen en handmatig weer toe te voegen, zodat die gebieden in elk geval weer kloppen.

Ha Sven,

Net heb ik al een stuk gedaan. Zo’n beetje alle dijkbebouwing… maar dan mag jij verder! Anders werken er meer mensen in hetzelfde gebied.

Waar de residential (bebouwde kom) aan wegen en landuse zat geplakt heb ik 'm helemaal verwijderd.
Nu net Mookhoek en Schenkeldijk uitgebreid.
Je kunt de overpass turbo die ligfietser als hyperlink gegeven heeft gebruiken. Bij uitvoeren krijg je de update met wat vertraging.

Het beste kun je eerst advies vragen op het forum als je zulke ingrijpende aanpassingen gaat doen.

Je hoeft dus niet alle residential weg te halen. Het is een kwestie van aanpassen bij de woonkernen (ook Numansdorp dus) en weghalen bij de losliggende boerenbedrijven. Daar geen bebouwde kom. Ook layer -1 weghalen svp.
Succes…

Ik zou als ik jou was, het per dorp/gebied aan te pakken. En zoals eggie ook al zegt, niet weggooien maar aanpassen. Dan wordt ook de historie bewaard!

Bedankt voor de adviezen. Ik ga aan de slag!

Alleen.

De gehuchten, witte naamsbebording, dit is ook een clustering van houses.

Sven Witte overpass landuse=residential

kijk ook even bij Eindhoven.

Het mooie van Josm is dat je deze direct van hier kan exporteren naar JOSM. Zorg er voor dat een lege layer selecteert staat.

Deze query lukte mij niet, bedankt.

Ik weet ook niet veel, soms weet ik waar het staat.

In mijn favorieten om mijzelf te controleren.

Als je de pagina op slaat, dan wordt de standaard overpass url opgeslagen. Dit is lastig.
De link werkt dan niet, want hij neemt steeds de laatst gebruikte cache query.

Voor sven pagina was de link:



http://overpass-turbo.eu/s/ewC


of uit de link op het forum de snelkoppeling kopieren, dan heb je hem ook.

deze moet je met copy paste dan in de opslag pagina favorieten zetten.

Anders moet iedereen weer een nieuwe deellink aanmaken. Wat zonde is.

Ik had hem al opgeslagen, je kunt je querys in de overpass turbo opslaan.
Het ging me meer om het maken van deze query. Eenvoudige queries lukken me wel, maar ik heb geen ervaring als er meer variabelen zijn.

Thanks, hier heb ik iets aan.