Jeg er i det små begyndt at rette de importerede adresse-punkter, der ikke stemmer overens med virkeligheden. De fejl jeg har set er fx:
- Baghuse med egen adresse, hvor adressepunktet fejlagtigt er placeret på huset ud til gaden
- Rækkehuse hvor adresserne er usorterede i en klump, fremfor på en række der matcher postkasser/døre.
Jeg retter først med korrekt position + autoaws=ignore
[1], og derefter en mail til den rette person i kommunen. Når (hvis) kommunen inkluderer rettelsen, kan autoaws=ignore
fjernes igen, og synkronisering genoptages.
Når den process er færdig, kan man ikke længere se[2] hvilke punkter der er rene importeringer, og hvilke der er rettet til af osm-bidragere, så inden jeg sender den næste mail, deler jeg lige en query der viser de punkter jeg har fundet i Silkeborg i denne omgang: overpass turbo
- Er der andre, som retter adresser? Hvad er jeres erfaring?
- Nogen der har et overblik over hvor mange (og hvilke) punkter OSM har bidraget med rettelser til?
- Det virker for mig lettere kluntet at der skal sendes mails frem og tilbage… forslag til en bedre process?
- Hvem drifter og udvikler autoAWS bot? Og hvorfor er kildekoden for de seneste versioner ikke tilgængelige i det GitLab repo der linkes til på [1]
eller det GitHub repo der linkes til på [3]?
[1] AutoAWS - OpenStreetMap Wiki, autoAWS | OpenStreetMap
[2] Man kan godt se det ved at undersøge punkters historik for autoaws=ignore
(fx Node History: 955459585 | OpenStreetMap) men jeg har ikke gravet i hvordan man kan gøre det automatisk for at danne et overblik.
[3] AWSbot | OpenStreetMap
EDIT: slettet referencer til gammel bot.