Rendering af nye jernbane over fyn

Jeg kan se at den nye jernbane over fyn ikke kommer med på standardkortet (openstreetmap.org), men den er på laget kaldet Humanitær …

Could you post a link with the location data? That would help enormously in solving the problem.

Banen er tagget ‘proposed’. Konstruktionen er ikke påbegyndt.

Hej

jernbanen bliver først indviet ca. 2029

Tag for OSM der er linjen sat i proposed=rail
Se fx her Way: ‪Ny bane over Vestfyn‬ (‪999570827‬) | OpenStreetMap

Dette vælger alle andre layout end H.O.T. ikke skal vises, da det ikke er bygget endnu. At H.O.T (Humanitær) viser det kan skyldes (et gæt fra min side) at de arbejder i verdens dele hvor urbaniseringen ændrer sig hurtigt og dermed viser linjeføring som noget kommende infrastruktur.

Håber det gav mening?

1 Like

OK, tak for svar.
Nu er banen så ved at blive mere synlig i landskabet, der er nu borebrønde langs hele linien, og jeg vil tror at arkæologerne meget snart begynder at grave af for at kigge på fortiden.

Kiggede lige på tacket proposed og der står bl.a.:
“This key can be used for any feature that is still in planning phase but construction hasn’t yet started. For features under construction use construction=* instead”

Hvor lang skal projektet være før construction=rail bliver aktuel ?

bh

I would wait until you really see something “on the ground” that goes in the direction of the rails. Eg. an excavator that skims off a large area of earth along the track. Or as soon as they start filling up the gravel bed. Even from then on, it takes a very long time until overhead lines, switches and turnouts are installed and the train can make its first test run.

2 Likes

thank you for answer

1 Like