De laatste Provincie en tegelijk (volgens Wikipedia) één van de dichtstbevolkte en geïndustrialiseerdste gebieden ter wereld.[3] De provincie meet 3308 km² en het aantal inwoners is 3.804.737 (eind 2022), waarmee Zuid-Holland de dichtstbevolkte én bevolkingsrijkste provincie van Nederland is.
Dus met een dag vertraging: het plan is dat iedereen mapt wat hij/zij belangrijk of interessant vindt, en daarbij kunnen we samenwerken, nuttige info delen en onze voortgang laten zien.
Zelf was ik al even bezig in Zuid-Holland, mijn thuis provincie.
Rond mijn woonplaats had ik (en anderen) al ruime tijd geleden maxspeed bijgewerkt maar ook vroeger begonnen omdat het net als Noord-Holland halverwege dit jaar nog de meeste wegen zonder maxspeed had, ~23000. Inmiddels is het deel onder de Nieuwe Maas - Noord - Beneden Merwede min of meer of al gedaan.
In de categorie klein bier ben ik bezig met de zebra’s, mbv de QGIS van @PeeWee32. Ik heb eerst een stuk Zuid-Holland gedaan, nu bezig met een inhaalslag in Zeeland, daarna weer Zuid-Holland.
Ik doe geen moeite om het consistent te krijgen, eerst alles erin zien te krijgen met zo weinig mogelijk handelingen. Ik kan in het speciale zebradraadje wel wat gedachten droppen.
total :: missing maxspeed: 686, total: 135861, pct with maxspeed: 99.5
Ook hier weer de nodig ontbrekende komborden en zoneborden en gevallen waarbij men “vergeet” dat een verkeersbord maar tot de volgende kruising geldt. Verder de nodige nieuwbouwwijken.
Hiermee is ook Nederland als geheel “af” maar daar kom ik later nog op terug.