Provincie van de Maand - Zuid-Holland

De laatste Provincie en tegelijk (volgens Wikipedia) één van de dichtstbevolkte en geïndustrialiseerdste gebieden ter wereld.[3] De provincie meet 3308 km² en het aantal inwoners is 3.804.737 (eind 2022), waarmee Zuid-Holland de dichtstbevolkte én bevolkingsrijkste provincie van Nederland is.

Dus met een dag vertraging: het plan is dat iedereen mapt wat hij/zij belangrijk of interessant vindt, en daarbij kunnen we samenwerken, nuttige info delen en onze voortgang laten zien.

1 Like

Zelf was ik al even bezig in Zuid-Holland, mijn thuis provincie.

Rond mijn woonplaats had ik (en anderen) al ruime tijd geleden maxspeed bijgewerkt maar ook vroeger begonnen omdat het net als Noord-Holland halverwege dit jaar nog de meeste wegen zonder maxspeed had, ~23000. Inmiddels is het deel onder de Nieuwe Maas - Noord - Beneden Merwede min of meer of al gedaan.

• motorway :: missing maxspeed: 0, total: 4518, pct with maxspeed: 100.0
  • trunk :: missing maxspeed: 13, total: 1334, pct with maxspeed: 99.0
  • primary :: missing maxspeed: 41, total: 6690, pct with maxspeed: 99.4
  • secondary :: missing maxspeed: 61, total: 13403, pct with maxspeed: 99.5
  • tertiary :: missing maxspeed: 507, total: 17986, pct with maxspeed: 97.2
  • unclassified :: missing maxspeed: 4138, total: 20523, pct with maxspeed: 79.8
  • residential :: missing maxspeed: 11655, total: 61458, pct with maxspeed: 81.0
  • living_street :: missing maxspeed: 5, total: 9316, pct with maxspeed: 99.9
  • total :: missing maxspeed: 16420, total: 135228, pct with maxspeed: 87.9

Dus nog genoeg te doen in deze voor mij korte maand.

In de categorie klein bier ben ik bezig met de zebra’s, mbv de QGIS van @PeeWee32. Ik heb eerst een stuk Zuid-Holland gedaan, nu bezig met een inhaalslag in Zeeland, daarna weer Zuid-Holland.

Ik doe geen moeite om het consistent te krijgen, eerst alles erin zien te krijgen met zo weinig mogelijk handelingen. Ik kan in het speciale zebradraadje wel wat gedachten droppen.

1 Like