Provincie van de Maand - Limburg

Ja, goed is het niet, een zone bord geldt tot een einde zone bord of een kombord maar net zo geldt van de andere kant het einde bebouwde kom bord tot een andere snelheidsbord of een ander kombord.

Ik zag dat er nog een foutje zat wat betreft de Ribbelheideweg in de vorige versie van mijn plaatje dus dat heb ik bijgewerkt

Behalve voor de Achterweg is zijn er ook problemen wat betreft de al genoemde Ribbelheideweg en de Korenweg.

ik ben er inmiddels vrij zeker van dat enkele OSM-ers een beter overzicht hebben wat betreft dit soort dingen dan de gemiddelde wegbekeerder, z’n overzicht met borden en kleurtjes laat je snel zien waar gekkigheden zitten (of borden nog niet zijn ingevoerd) en anders is er nog de maxspeed_niet_of_fout_op_highway laag van @PeeWee32.

Ik zag recent (de site lijkt nu plat) ook dat NDW de bebouwde kom borden had nagekeken en gevonden dat het overgrote deel van de dorpen/steden “lek” was, dat is één of meerdere toegangswegen mist een kombord.

Ik ben er bij een dorp achteraan geweest ( enkele telefoongesprekken en mails verder, wisseling verkeerskundige) na twee jaar is eindelijk een nieuw bebouwdekom besluit gekomen, waar het bord moest worden geplaatst.
Het heen en weer tussen provincie en gemeente. Het ging dan om een nieuwe rondweg, provinciaal en aansluiting op gemeentelijk industrieterrein. Dat had toch gelijk gekund bij aanleg van de rondweg, niet pas na vijf jaar.

Niet een hoge prioriteit, maar toch als het een juridische openbare weg is, dat is moeilijk te achterhalen, door de wegenlegger snuffelen., veelal op kantoor.
De tracks zoals wij die intekenen, verbindingen tussen de wegen.
Op andere plaatsen zie ik bij die tracks ook einde zone 60 borden staan.

Daar de Achterweg 80 via de Gats, Kampweg naar Eyserweg 60.
Een rode gemeentegrens lijn is een hint om beter op te letten.


Zo ook Eys uitgaand, naar het noorden. geel 50 niet correct.

2021 foto link locatie

Edit: nog een beeld van 2023

Die verderop overgaat in


(Dit geeft gelijk de problematiek weer hoe kom je tot de meest recente inzicht, ook na een verkeersbesluit.)

Zeg het maar …

En zo kwam ik veel locaties tegen in Zuid Limburg.

Ligt net waar je de nadruk op legt bij het taggen of je dat uitzoekt. Jij maxspeed.
Zie men een zone 60 bord, dan is het logisch dat men 60 zet.
Totdat je van de andere kant af werkt, ik kan hier toch geen 80 zetten want 60 is het nieuwe van deze tijd. Dus laat maar staan die gemeente zal het wel eens aanpassen als ze weer een project wegen hebben.

Blijkbaar ontbrak er nog een heel kasteel midden in Valkenburg op de kaart: Way: ‪Kasteel Den Halder‬ (‪1294976086‬) | OpenStreetMap
Geen idee hoe we dat met z’n allen over het hoofd gezien hebben.

1 Like

In Zuid-Limburg rond Valkenburg lijken me beduidend meer van dit soort inconsistenties te zitten dan de plekken waarvoor ik tot nu toe maxspeed heb bijgewerkt.

Mijn tactiek hiervoor was tot nu toe om het dichts bij de betreffende borden de bijbehorende snelheid te mappen en dan in het midden open te laten. Hier in Limburg was alles al ingevuld en heb ik alleen stukken van 60 naar 80 km/h omgetagd wanneer het dicht bij het bord dat 80 impliceert, een einde bebouwde kom bord zonder 60 km/h (zone)bord.