Provincie van de Maand - Flevoland

Nog iets wat ik tegenkwam:

Ligt het aan mij of is dit een beetje vreemd, qua bos mappen?

Even met SV gespiekt, het is een grasvlakte met veel bomen erin, maar voor mij voelt het niet als bos. Ik vind het netjes gemapt.
De luchtfoto is hier misleidend omdat je allemaal boomkronen ziet, dicht tegen elkaar aan, maar op de grond ziet het er anders uit.
En verder door Allroads ingetekend, dus eventueel overleg met hem als je het niet vind kloppen.

“Een bos” zou ik ook niet zeggen, maar we mappen zeker in steden niet zozeer een bos als wel een gebied met bomen. Het is bomen op gras. We mappen mengdingen naar de meest prominente feature. Ik vind die bomen best bepalend, qua aantal en verdeling.

Nog andere meningen?

Zelfde mening als @dvdhoven, de bebossing met pad is duidelijk anders dan het “bos” met net gemaaid gras.
Door de hoge kruinen kijk je hier ook in ieder seizoen volledig doorheen.

Dus ik snap de beslissing om hier individuele bomen te mappen wel, dit doet het meeste recht aan hoe de situatie op de grond aan voelt.

1 Like

Ik zie iets wat me opvalt en leg dat hier voor om meningen te krijgen. Graag respectvol op de inhoud antwoorden, en niet gelijk van alles roepen en aanvallen op de persoon. Als ik iets verkeerd doe kun je mij er respectvol en inhoudelijk op aanspreken, dan repareer ik het.

2 Likes

Je hebt ook andere keuzes, en je kan het in ieder geval doen zonder de man te spelen. Je toon was niet respectvol, aanvallend, en je schrijft mij dingen toe die ik niet zei en niet bedoel. En dat is niet voor het eerst, en erop aangesproken schiet je in de verdediging en herhaalt je beschuldigingen, in plaats van je toon te matigen.
Dus nu vraag ik je recht op de man af om je aanvallende en beschuldigende toon te matigen en ook naar mij respect te tonen.

En dan kunnen we normaal met elkaar over de inhoud praten.

2 Likes

Wel mee eens hoor, al zou ik zelf nooit zoveel bomen individueel mappen.

Het is wel zo dat ik de laatste tijd heel erg veel landuse en naturals map, en dan zie je heel veel variaties. Bijvoorbeeld, bomen op een stuk heide die verder uit elkaar staan en minder zijn dan wat hier op het gras staat. Ook op gras: ditzelfde midden in een echt bos, zal meestal niet apart gemapt worden. Plukjes bomen in scrubland, vaak minder en wijder uit ekaar dan dit. En ik zie heel veel bomenrijen op gras, die als langwerpig bos gemapt zijn.

Dus dan telt ook bijvoorbeeld mee dat een mapper verschil wil aangeven met wat ernaast ligt, bijvoorbeeld. Of een algemene indruk (voelt voor mij aan als…), in dit geval gras met heeel veeel bomen erop, of een bos met grasbodem. Zou het anders zijn geweest als er meer aarde, wilder gras/kruiden en wat struikgewas zichtbaar zou zijn? Dat soort overwegingen. De mapper bepaalt, maar niet alle mappers komen op hetzelfde uit, en mappers veranderen ook wel eens van inzicht en zijn ook niet altijd even consequent.

Wie gereageerd heeft, bedankt voor je inzicht.

Deze is klaar. Het lijkt of ik de enige ben die dit wil doen, of de enige die zelfs Flevoland wil doen, dat kan natuurlijk ook.

Grootste probleem is dat je meegesleurd wordt om alles, ook de omgeving s ff helemaal te fixen, en voor je t weet zit je een avond op 1 gebied te zwoegen. In Flevoland.

2 Likes

Groots werk geleverd! Zelf heb ik een aantal dorpjes in JOSM gedownload en ik ben daar de straten, paden, landuse, parkeerplaatsen en meer langsgegaan om een hoop recht te leggen en aan te vullen.

2 Likes

Ik heb de MR missie gebruikt, en daarna de overpass-opvraag, want die vindt heel precies de plekken waar ik na aanpassen van de omgeving vergeten was de note weg te halen.
De 3dshapes-note van MPen staat meestal op de outer, en dan komt-ie gewoon in de MR missie te staan.

@Peter_Elderson je bent niet de enige, ik ben ook actief in Flevoland ! We zouden de topic start wat overzichtelijker kunnen maken. Word de drempel wat lager. En alle challenges/overpass van Drenthe overhevelen naar Flevoland.

Eventueel structureel half maandelijkse en maandelijkse statistieken publiceren om te zien of er een verhoogde activiteit is in de provincie. Altijd leuk om te zien toch.

2 Likes

maxspeed voor Flevoland is ook “af”:

  • motorway :: missing maxspeed: 3, total: 786, pct with maxspeed: 99.6
  • trunk :: missing maxspeed: 2, total: 826, pct with maxspeed: 99.8
  • primary :: missing maxspeed: 16, total: 1380, pct with maxspeed: 98.8
  • secondary :: missing maxspeed: 7, total: 4233, pct with maxspeed: 99.8
  • tertiary :: missing maxspeed: 74, total: 2058, pct with maxspeed: 96.4
  • unclassified :: missing maxspeed: 148, total: 6590, pct with maxspeed: 97.8
  • residential :: missing maxspeed: 176, total: 9963, pct with maxspeed: 98.2
  • living_street :: missing maxspeed: 0, total: 230, pct with maxspeed: 100.0
  • total :: missing maxspeed: 426, total: 26066, pct with maxspeed: 98.4

De percentage zijn wat lager dan voor Drenthe maar in Flevoland is er meer nieuwbouw.

Voor wie wilt zien wat er nog over is, overpass turbo

2 Likes

Zie MapRoulette Flevoland specifieke challenges

1 Like

Gelukkig maar! Gevement zag ik geen missies meer, ik begon al oehoi te roepen voor de echo. Maar dat kwam door een ophaalstoring, wat trouwens best heel vaak voorkomt bij MapRoulette.

Ik heb een challenge gemaakt voor het toevoegen van websites aan POI’s in Flevoland: link naar MapRoulette

Over kavels
Map

Leuk om te bekijken! Maar wat zie jij hiervoor als toepassing bij het mappen?

Interessant!
En inzicht in deze structuren leert je ook weer beter kijken en begrijpen wat je ziet in het veld en op luchtfoto’s.

Geldmaat MapRoulette is ook af !

3 Likes

Allroads heeft vaak hele specifieke aanwijzingen voor welke features een bepaalde bron speciaal goed is.