Se Sörmlandsleden · Issue #18 · dpriskorn/svenska-vandringsleder · GitHub för detaljer
Är det någon som vill hjälpa att åtgärda etapperna med fel?
Enklaste är väl att leta reda på en GPX-fil som följer skyltningen och rita efter den? Bara att sticka ut själv och vandra/springa/cykla och spela in med en Garmin-enhet eller motsvarande.
Eller om du får tillstånd att använda Sörmlandsledens egna kartor kan du rita av dem.
Offtopic fråga
Vad är ”best practise” att rita en led som Stockholm Archipelago Trail
- vi har gps spår
- jag har fotat ca. 2000 bilder från leden / bilder på en karta
- jag är inte trygg med att rita leder på OSM så funderar på att bara skapa OSM anteckningar att leden saknas
- jag har börjat lägga in deras informationsskyltar se #40
Utmaningar gissar jag
- varje ö är sin egen delsträcka
- vissa öar har massa olika grenar ex. SAT Ingmarsö
Jag kollade lite på de här, och har börjat så smått.
Här är superrutten “stockholm Archipelago Trail”
Relation: Stockholm Archipelago Trail (19012437) | OpenStreetMap
…som för närvarande bara består av en delsträcka, Arholma
Relation: Etapp Arholma (19012436) | OpenStreetMap
Eftersom alla vägsträckor redan existerade var det bara att pussla ihop en relation av dem. Några vägsträckor behövde förstås splittas för att rutten grenade iväg i nån korsning, men det är ju lätt ordnat.
Sen får man finlira med ruttmarkeringstaggar, inkludera dina informationstavlor, etc etc. Men nu finns det nåt att bygga vidare på. De finns nog synliga på waymarkedtrails inom kort
@Tomas_Marklund Snyggt ny syns det… jag skall försöka få till
- kopplingar ferry stops i Wikidata ↔ Wikicommons med bilder ↔ OSM
- dricksvatten - där testar jag koppla bilder med OSM som kopplar tillbaka till bildern
- bra publika toaletter
- var på Finnhamn igår och pratade med en tjej som är ute mycket i skärgården och hon sakna bra info vad som finns
- grillplatser har vi bra koll på och kopplar grillplatser.nu - OSM - Wikidata - Wikicommons
- vindskydd hittade ett nytt igår Node: Lilla Jolpan, vindskydd (12765919450) | OpenStreetMap och samlar dom som finns på WIkicommons
fundering borde man ha namnet på engelska för delsträckorna och ha name:sv med det svenska namnet?