DWG received a request to fix a road alongside Simon van Capelweg 97 A Noorden Netherlands. The message reads "the road alongside Simon van Capelweg 97 A Noorden Netherlands is on your map marked as a public road. But it is a private property. We are the owners. There is no road, it is a garden, people are crossing it now without permission. Please adjust "
I would appreciate it if someone familiar with the area could investigate. I will let the OP know that they can fix the map themselves but to some, editing in OSM is not that easy.
Indeed the way is private, closed with a gate at the bridge.
And no signs that it is a public road. Other then in the UK there is no right of passage for pedestrians.
Ik heb denk ik nog nooit een bordje gezien met âopenbare wegâ o.i.d. Wel met âeigen wegâ. Je mag er vanuit gaan dat een weg toegankelijk is, tenzij dat duidelijk vermeldt staat. Dat is hier (vanaf de kant van de Simon van Capelweg) m.i. niet het geval.
Duck tagging in the field: als een eigen weg zonder recht van overgang eruit ziet als een weg of pad waar argeloze (ik ga uit van goede wil) wandelaars in zouden kunnen lopen en de eigenaar wil dat niet, dan is een artikel 461 bordje op zijn plaats. Heel veel, jammer genoeg, wandelaars gebruiken geen OSM-data waarvan de tag âprivateâ werkelijk gebruikt wordt.
Mee eens. Met een motorvoertuig zou ik er niet inrijden, maar te voet of met de fiets zie ik geen belemmering. Veel openbaar toegankelijke wegen zien er net zo uit.
Met een simpel bordje (allerlei wettelijk ogende teksten zijn overbodig) of zelfs alleen een brievenbus zou duidelijk zijn dat het geen openbare weg maar een oprit is.
Verwachten dat puur het uit OSM verwijderen iets uitmaakt is een illusie.