Potlatchissa ei kuvat näy ja tietyt toiminnot matelee

En tiedä, onko tähän olemassa jokin ratkaisu jossain foorumeilla tai muualla. En ole kuitenkaan löytynyt, niin kysyn tässä.

Käytän selaimella Potlatchia kartan muokkaamiseen ihan Muokkaa-nappia napsauttamalla. Minulla on kuitenkin ollut pieniä ongelmia:

  • Kuvakkeet eivät näy. Tarkoitan siis esim. tientyyppipudotusvalikossa olevia erilaisia teitä kuvaavia kuvakkeita.
  • Tienmuokkaus avautuu älyttömän hitaasti ja melkein kaataa koko ohjelman, jos siihen on lisätty bussilinjarelaatio.
  • Ainakaan bussilinjarelaatioiden nimet eivät näy tienmuokkauksessa, vaan nimen tarkistamiseksi sen muokkausnäkymä pitää avata.
  • Kääntymiskieltoa lisätessä näkyy vain yksi tai kaksi viivaa, ja lisäksi niillä ei aina näy nimeä, vaikka se olisikin.

Pistäisin kuvat, mutta foorumi ei anna ladata. Käytössäni on Ubuntu 12.04 LTS uusimmalla Firefoxilla. Chromiumiin (/Chromeen) vaihtaminen ei auta. Kokeilin jokin aika sitten Windows 7 + IE 9 -yhdistelmällä, ja kaikki toimi normaalisti.

Tämäntyyppisiä ongelmia on varmasti vaikea ratkaista, mutta onko näihin olemassa ratkaisuja?

Potlach kakkosta on näköjään uudistettu. Itse huomasin juuri tuon relaatio -sarakkeen kohdalla, että tyyppi+nimi jne. olivat “kadonneet”. Kun saraketta leventää, niin esmex boundary sanan lisäksi näkyy administrative sana ja kun leventää vielä lisää, niin hyvässä lykyssä näkyy kunnan nimikin. Jotain muitakin muutoksia on tehty, en nyt enää tässä vireystilassa muista mitä… :roll_eyes:

Ratkaisuhan on JOSM. Sen avulla esimerkiksi bussireittirelaatioiden tekeminen on melko helppoa. Tein parina viime päivänä Vantaalle kaksi rengasmaista bussilinjaa (75K, 75M), jotka käyttävät osittain samoja pysäkkejä kuin aiemmin tekemäni 730, 742 ja 731. Kopioin tienpätkiä ja pysäkkejä vanhoista relaatioista uusiin. Muutaman pysäkin jouduin lisäämäänkin.

Leventäminen ei auta.

En pidä JOSM:ista, sillä sen käyttöliittymä on älyttömän epäselvä ja sekava verrattuna Potlatchiin. Pakko kai kuitenkin kokeilla uudestaan, kun sitä on näin hehkutettu.

Leventäminen ei auta.

En pidä JOSM:ista, sillä sen käyttöliittymä on älyttömän epäselvä ja sekava verrattuna Potlatchiin. Pakko kai kuitenkin kokeilla uudestaan, kun sitä on näin hehkutettu.

Voihan se alkuun olla hankala, ’ohjelmoijilta ohjelmoijille’. Paha sanoa, kun käytän Emacsia ja jopa vi:tä päivittäin. :slight_smile: Toisaalta en ole koskaan Potlatchia kokeillut, mutta toisaalta arvelen että JOSM yhdistettynä mahdollisuuteen muokata tai kirjoittaa JOSMin ymmärtämiä tiedostoja käsin tai pikku ohjelmanpätkillä mahdollistaa mitä tahansa.

Suurin tekemäni massatuonti oli joitakin vuosia sitten shop=bicycle:jen siirto Polkupyöräwikistä. Lähdeaineisto oli kyllä muistaakseni jotain XML:n tapaista ja UTF8-koodattuakin, mutta osoitteet piti räjäyttää osiin. Samaten olen usein tutkinut eri ’karttatasoja’ ottamalla Osmosiksella vaikkapa natural=coastlinet erilliseen tiedostoon, jonka sitten olen ladannut JOSMiin. Teepä perässä Potlatchilla. :slight_smile:

Vika ei todennäköisesti ole Potlachissa vaan Flashissa. Käytän Ubuntu 10.04 versiota ja olen huomannut, että toisinaan jotkin pelit ja ohjelmat jotka toimivat Flashilla toimivat hitaammin verrattuna Windowsiin. Käytän tässä koneessa dualboottina vistaa ja Ubuntua.

Lisäksi huomattakoon, että ainoa melko päivitetty Flash Linuxille toimii/on mukana Chrome-selaimessa. Adobe ei enää tee uusia versioita Linuxille.