Polygoncutout halveert steigers

Ik heb zelf naar de code gekeken, maar net als de vorige keer raak ik gewoon dse weg kwijt! Ik zag dat leisure is uitgezonderd, maar landuse op zich wordt meegenomen. Dan is er een lijst van landuse values die meegenomen worden, die lijkt me in orde. Dan zou dat door de cutoutfunctie gebruikt moeten worden, maar ik kan niet vinden waar dat dan gebeurt!

Ik heb een issue in de gihub repository’s (ja, het zijn er twee) aangemaakt, met een @KiaaTiX mention erin. Hopelijk werkt dat!

Het gaat inderdaad na mijn aanpassingen in versie 0.7.1 niet goed met landuse=residential en landuse=industrial. Ik ben er ook achter wat er mis gaat en wil ga een patch maken die dit corrigeert. @KiaaTix, kan je laten weten in hoeverre je hier bij betrokken wilt zijn, of dat je het prima vind als ik een patch aanlever? Ik wil je niet passeren, maar ook niets opleggen.

Ik denk niet dat hij op dit forum zit.

Fijn dat je dit wil doen. Uit nieuwsgierigheid, omdat ik in de code gekeken heb: hoe komt het?

Dan even een PB berichtje richting KiaaTIX?

Het kwam door dit stukje code:

        if (allowedTags.contains(e.getKey()) || 
                allowedTags.contains(e.getKey(), e.getValue())) {
            hasAllowedTags = true;
        }

Het eerste stukje kijkt alleen naar de key. In dit geval landuse. Hierdoor word iedere landuse doorgelaten en helemaal niet meer naar de waarde (bijv. residential of industrial) gekeken. Ik ben het stukje voor de selectie op basis van de tags nu aan herschrijven. Het komt er uit te zien als hieronder.

Hierbij gaat een tag boven een key, dus allowKey(“area:highway”) in combinatie met disAllowTag(“area:highway”, “steps”) zou betekenen dat area:highway wordt uitgesneden met uitzondering van area:highway=steps. Bij tegenstrijdige tags krijgt disAllow voorrang. Bijvoorbeeld bij area=yes in combinatie met man_made=pier of elke willekeurige andere man_made.

	    tagSettings.allowTags("natural", Arrays.asList( 
				"wood", 
				"scrub", 
				"heath", 
				"moor", 
				"grassland", 
				"fell", 
				"bare_rock", 
				"scree", 
				"shingle", 
				"sand", 
				"mud", 
				"water", 
				"wetland", 
				"glacier", 
				"beach")
		);

	    tagSettings.allowTags("landuse", Arrays.asList( 
				"allotments", 
				"basin", 
				"brownfield", 
				"farmland", 
				"forest", 
				"grass", 
				"greenfield", 
				"meadow", 
				"orchard", 
				"plant_nursery", 
				"village_green", 
				"vineyard")
		);
		
	    tagSettings.allowTag("area", "yes");
	    tagSettings.allowKey("area:highway");

	    tagSettings.disAllowKeys(Arrays.asList(
		    "building",
		    "boundary",
		    "leisure",
		    "man_made",
		    "highway",
		    "railway",
		    "public_transport"
		));

Aha, dank je! Zo denk ik dat ik het begrijp.
Stel dat het landcovervoorstel doorgaat, zou er dan een regel bijmoeten

tagSettings.allowKey(“area:highway”);

Of komt die automatisch erdoor omdat “landcover” niet in de disAllowKeys lijst voorkomt?

Zie dat je al bezig bent met een herziening van de whitelist/blacklist. Had het zelf ook al een fix gemaakt maar zal wel even wachten op de aanpassing die je nu aan het maken bent voordat ik een nieuwe update van de plugin uit ga brengen.

Welkom op het nieuwe forum!

De nieuwe versie heb ik inmiddels binnengehaald (plugin verversen in JOSM), en getest, werkt weer helemaal top!

Ik had wel even schrik omdat hij geen cutout wou doen uit een nogal ingewikkelde multipolygon. Maar ik denk dat daar zowizo een fout in zat, want na het wegwerken van een serie validatiewaarschuwingen lukte het wel.

Ik ben wel weer eens met de neus op de feiten gedrukt, hoeveel fouten, halve waarheden, slordigheden en verouderde gegevens er in OSM zitten, en ook hoeveel er níet instaat. Dan heb ik het vooral over de ruimteijke inrichting.
De BGT helpt wel (thnx, Allroads!), maar ook die heeft een probleem met veroudering van de gegevens.