Pijlerbrug Meppel

Deze gebruikte ik al, meerdere malen, …
Haal uit de pdf de tekening, met zo’n pdf tool.

Tip:
Deze tekening open ik in PaintNet (free, opensource), hinderlijk is altijd de achtergrond van een kaart. Dit is een kleur. Daarom wil je het gelijk op een transparant instelling zetten.
Open pic in PaintNet
Shift-S, de shortkey dan krijg je Magic Wand tool, nu klik je op achtergrond kleur, en zie je dat het kleurgebied geaccentueerd wordt, druk je op, delete, is de kleur weg.
Hou je bij dit aanklikken met Magic Wand de shift key vast dan neem hij alle gebieden met deze kleur mee, delete en opslaan als png. Waarom PNG, dit behoud de geen kleur, doorzichtigheid waarde, bij jpg krijg je altijd weer een ondergrond kleur bij opslag, en dat wil je juist niet.

PNG is te openen in PICLAYER. PNG, heb ik altijd begrepen is scherper bij het afdrukken, en wordt kleding bedrukken (logo), als beste aangegeven vanwege scherpte.

Dit in de piclayer van JOSM openen. Geen achtergrond meer, hoef je niet de kaart transparent te maken of alleen als je dat wilt de overgebleven lijnen.
Pas op: bij openen in JOSM van de piclayer wordt deze geopend als onderste layer, heb je andere layers open, dan zie je hem niet bij inzoomen, je zal het dus naar boven moeten schuiven.

Bij piclayer moet je altijd nog blijven tekenen.

Hier ging het mij om:

Bij pdf in JOSM worden lijnen omgezet naar kopieerbare lijnen, als dan de lat/long bekend is kan je de lijnen naar eigen data laag, over kopiëren geen tekenwerk.
Ben er alleen niet uit hoe deze lat/long werkt, heeft ook iets met plaats lat/long bepalen, deze kopiëren naar een punt in pdf, eigenlijk denk ik net zoals bij piclayer, daar is het schuiven en pdf lat/long invullen bij punt.

Het ging mij meer om bestanden, waarbij met copy/paste lijnen punten polygonen gelijk goed liggen op de kaart.
Maar als er een pdf is is er vast al een bestand dat geografisch alles al goed ligt, NL rijksdriehoek en dat slikt JOSM weer niet en dan weer een omweg over een ander programma.

Is deze ondertussen al klaar?

Volgens http://www.provincie.drenthe.nl/onderwerpen/verkeer-voertuigen/wegen/n371/@114890/werkzaamheden-n371/ duurt het tot 17 april

Het is overigens Pijlebrug zonder r :slight_smile:

De brug is klaar, althans functioneert weer.

Er kan verkeer overheen - zonder beperkingen - en er kan scheepvaart onderdoor (als 'ie tenminste omhoog gaat :wink: Mogelijk moet er hier en daar nog een hekje goed gezet worden of een plantsoentje aangelegd. Vanmorgen was men aan het werk met de lichteninstallatie, maar dat mocht de pret niet drukken; alles doet het weer.

Ik had de boel met liefde correct gemapt als niet:

  • Ik geen ervaring heb met beweegbare bruggen (en ik OpenWaterwegenMap niet wil frustreren);
  • Ik de indruk had dat een in deze draad actieve mapper (Michiel F. ?) al een min-of-meer complete change-set klaar had.
    Dus ik laat deze klus graag aan een ander over. Let wel: weg en fietspad gaan over één enkel fysiek brugdek. De brug gaar recht omhoog, á la de ‘Hef’ in Rotterdam.

met de groeten,

Marcel.