Wat betekend nu tactile_paving=yes?
wiki tactile_paving
Veel gebruikt, het zegt eigenlijk iets als, hier ergens ligt een tactile_paving (way), als ik naar de intekening kijk. Sinds dat er duidelijker luchtfoto’s zijn is het meer juister in te tekenen, enkele gemeente heeft het in de BGT symbolen zitten. Veel ligt toch nog wel scheef.
Dan zie je, dat het op een node/rijbaan wordt gezet. Waarmee zeggende links rechts is tactile_paving.
Dan ga je je af vragen, waar zou een gebruiker meer aan hebben.
Des te meer data er ingevoerd is, hoe bruikbaarder het wordt en systemen het meer gaan opnemen, dat geldt voor alle data.
De juiste locaties, hoe benoem je die, hoe geef je aan dat het lijntje op de juiste plaats ligt, midden de ribbel lijn. tactile_paving=yes, zegt dat eigenlijk niet meer.
Voor mijn gevoel mis ik een tag dat het correct op de plaats ligt, er is wel een value incorrect. Daar dacht ik aan een placement vorm.
Dan denk je daar over na. Aan preset werkend.
De voors en tegens gaan door je hoofd.
Mijn gedachte hierbij.
- Teken de lijnen en punten van tactile_paving zo in, dat het ook goed op de plaats ligt.
- Daar waar een highway intekening komt kies zoveel mogelijk voor om dan de tactile_paving lijnen te gebruiken.
- Daar waar de tactile_paving door loopt teken alleen de tactile_paving in.
En zo kwam ik tot een preset opzet, een preset heb je nodig om het correcter en nauwkeuriger te benoemen, maar ook om sneller te werken. Tot hoever ga je ik heb ook naar de node momenten gekeken.
de node invulling is een meer eigen invulling, maar wel kijkend naar documentatie hoe het wordt benoemd.
Wanneer je het zo correct mogelijk intekent, is het dan nog nodig op de kruisingsnode van de rijbaan tactille_paving=yes te zetten. Ik heb het dan in het preset schema nog wel meegenomen.
En om die crossing way op de rijbaan in te tekenen en te benoemen heb ik dan in de preset een foot crossing deel gemaakt, waarbij je de surface ook kan meenemen.
En gelijk ook road_markings, die zie je ook steeds meer gezet door de street complete applicatie en liggen wel eens niet goed.
Hier crossing:markings=no
LET OP: verkeerslichten en combinatie met L2 / zebra op node is discutabel.
Voor die aansluitingen die geen oversteek zijn, het gedeelte dat op de rijbaan ligt van trottoirband tot midden weg, footway=link
Het is maar net hoever wil je gaan.
Zo ook bij het dwars lijntje voor de oversteek. Dat kan smal of veel breder zijn.
(OC) one click
(w) way, type warning_block