OsmAnd routeert niet op fietspad.

Bij de Groote peel heb ik een fietspad getekend. Dat loop grotendeels naast een zandpad.
Zoals ik het heb getekend begint het bij knoop 6409230385 (Moosdijk) en eindigt bij knoop 6409229985 (Kokmeeuwweg).
In OsmAnd zie ik dat fietspad, maar navigeerd daar niet over. Ik heb twee favorieten aangemaakt precies op het fietspad maar zelf dan wil die geen route maken over dat fietspad.

Wat doe ik fout. Ik heb al geprobeerd om Mofa=no weg te halen maar dat hiep niet. Dus die heb ik weer toegevoegd samen met het het verkeersbord G13

Wim van der Ven.

Geen fouten op de kaart aangetroffen.
Ook de ingebouwde routers van openstreetmap.org kunnen het fietspad vinden.
Echter de weg buitenom is altijd korter, waarschijnlijk krijgt die dan de voorkeur.

Mogelijk geven je eigen instellingen de voorkeur aan verharde wegen/kortste route ?

Je hebt dat fietspad pas twee dagen geleden ingetekend. OSMAnd krijgt iedere maand updates. Het kan zijn dat je live updates aan hebt staan, maar die zijn alleen visueel, niet voor de router. Even wachten tot begin mei dus.

Leo, bedankt voor het nakijken maar het werkt bij mij niet.
Ik maak in OsmAnd twee punten op 160 meter van elkaar precies op het fietspad. Begin= 51.33573, 5.78910 en Einde= 51.32648, 5.79720.
Als ik tussen die twee punten met de fiets wil navigeren gaat de route van het punt op het fietspad meteen naar het pad dat er naast ligt en gaat daarover verder maar gaat niet niet op het fietspad.
Dat pad is highway=track, surface= unpaved, tractype grade4
In OsmAnd heb ik bij de navigatie instellingen alleen “Vermijd trappen” aangevinkt.

Ps. Kan ik een screenshot aan de tekst toevoegen? Zo ja, Hoe?

85Bas,
Ik heb inderdaad Live updates. Maar ik meende bij andere aanpassingen dat wel na een paar uur effect zag.
Ik zal geduldig wachten.