Osmand 4.3.x icm Openfietsmap map style

In de laatste versie (4.3.2 for Android) werken bij mij de live updates voor OSM bijdragers niet meer.
Hebben jullie dat ook?

Verder crasht mijn Openfietsmap style in de nieuwe map renderings engine OpenGL. M’n toestel draait onder Android versie 11, schijnt bij anderen onder Android 12 geen issue te zijn. De OFM stijl werkt wel in de oude map rendering versie, die kan je gelukkig nog wel selecteren. Geen idee hoe ik dat moet fixen in mijn OFM stijl.

Heb je ze al opnieuw geactiveerd via de plugin?
Het voordeeltje verloopt elke maand.

Ja dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet meer, ik krijg een I/O error te zien. Misschien ligt dat aan mn toestel of hebben anderen dit ook bij de nieuwste Osmand versie?

Misschien heb je pech met de .2 :wink:
Ik had 4.3.0, nu net geupdate naar 4.3.3 (13 dec).
In beiden werkt de live updates en krijg ik mijn statistieken te zien.

1 Like

Helaas, de update naar 4.3.3 helpt ook niet. Zelfde I/O fout. Misschien moet ik maar de app compleet verwijderen en opnieuw installeren. :grimacing:

Osmand volledig verwijderd, de laatste versie weer opnieuw geïnstalleerd, en de live updates doen het weer! De ofm crasht nog wel steeds in de nieuwe map renderer.

1 Like

Just in case: het is met osmand mogelijk mooie backups van settings, tracks, favorites, etc te maken. De file die daar uit komt is een .osf, maar in werkelijkheid gewoon een .zip!

Alle data is dan weer op te halen: tracks en favorites als GPX :wink:

1 Like

Had ik dat maar eerder geweten.
Ik merkte niets raars aan OSMand, behalve dat elke keer dat ik hem opstartte de melding “last osmand run has crashed” kreeg. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik de history wilde verwijderen. Ik dacht dat niet gedaan te hebben, maar ineens was álles weg. Gedownloade kaarten, instellingen, favourites, maar ook de tracks van de 3 wandelingen die ik de week ervoor gedaan heb en waar ik graag de hoogteprofielen van zou zien :frowning:

Inmiddels is zowel de Osmand app als de OFM style bijgewerkt zodat de app niet meer crasht en ook de Openfietsmap kaartstijl redelijk goed wordt weergegeven in Osmands nieuwe OpenGL map renderer.
Laatste versie van de OFM kaartstijl kan je hier downloaden www.openfietsmap.nl - Osmand

3 Likes

Nur zur Vollständigkeit: Das OsmAnd-Ticket für den Crash mit OpenFietsMap ist hier: Crash with OpenFietsMap and OpenGL · Issue #16038 · osmandapp/OsmAnd · GitHub

1 Like

The major crashes have already been solved. There is only a minor crash after importing the OFM style in Osmand but the developer closed this issue.