Is er een reden dat bijvoorbeeld BGT en andere OSM OK lagen niet standaard te selecteren zijn?
AHN kan ik begrijpen dat die er niet in zit vanwege de individuele toestemming die nodig is.
Het hier aangehaalde is het starten van JOSM en dan zelf de lagen activeren die beschikbaar zijn vanuit de basis of eigen toegevoegde lagen in de basis imagery module opstarten.
De reden is dat na de licentie afspraken over gebruik van BGT BRT, niemand ze heeft toegevoegd aan de basis imagery lagen in JOSM.
Er is geen reden om ze niet toe te voegen. Tenzij de licenties niet kloppen en eventuele afspraken niet gemaakt zijn.
De genoemde lagen zouden aangepast kunnen worden omdat het Kadaster nu een net even andere benaming gebruikt.
De reden dat beide wms en wmts er in staan, dat het kleine verschillen gaf in visualisatie, pixel en dan de scherpte, bij ons map gedrag.
Naar ik begrijp heeft PDOK liever dat men WMTS gebruikt.
Persoonlijk gebruik ik steeds de opstartfile met een .bat opstartconstructie, waarbij de file met lagen gelijk wordt geopend als je JOSM opstart, uitleg.