OSGeo.nl/OSM-NL/QGIS-NL nieuwjaarsborrel op zondag 14 januari 2024!

Deze zal wederom plaatsvinden in café Dudok in Hilversum (sinds 2011) en begint om 15:00 op zondag 14 januari 2024. Ook deze keer een gezamenlijk event met OSGeo.nl, QGIS Gebruikersgroep Nederland en OpenStreetMap Nederland.

njborrel-2024-osgeonl

Let op: dit jaar niet in bovenzaal, maar we hebben exclusief hele café-ruimte beneden.

Uiteraard is er wederom de ruimte (met beamer) voor een korte pitch (max 5 min) waarbij je kan terug kijken op 2023 of wilt laten weten wat je zou willen doen in 2024. Wij horen dit graag via het Meetup event en laat daar gelijk weten of je erbij bent!

Wij hopen je 14 januari te zien bij café Dudok in Hilversum!

4 Likes

Ik ga er zijn! Ik speel 's middags een voorstelling in Alkmaar dus vermoedelijk ben ik er iets later, rond 4 uur.

2 Likes

Helaas gaat het mij niet lukken om erbij te zijn.
Had graag jullie eens in levende lijve willen ontmoeten!

Jammer dat je er niet bij kan zijn, hopelijk een volgende keer!

OSM is inderdaad bij uitstek een project waarbij het goed is om elkaar persoonlijk te ontmoeten.

We werken aan hetzelfde brede project en ook aan elkaars data in een setting waar veel dingen rommelig of niet gedefinieerd zijn, met veel kans op verschillende interpretatie en verschillende perspectieven.

En de techniek helpt ons ook niet echt: anders dan bij een wiki-pagina waar je desgewenst van elke wijziging een bericht krijgt -en waar je verdwenen tekst makkelijk kan herstellen- kan in de OSM-database bedoeld of onbedoeld veel data verdwijnen zonder dat de auteur dat doorheeft.

En daar waar een forum soms niet het beste in mensen en interactie bovenhaalt (misverstanden omdat de non-verbale communicatie mist, je aangevallen voelen terwijl het voor iedereen op schrift staat, daar weer op reageren…) kan het enorm helpen om te beseffen dat er achter elke accountnaam ook een mens van vlees en bloed zit die hier ook z’n vrije tijd aan besteed.

Dus hopelijk graag tot een volgende !

2 Likes

Ik heb al van veel mensen verhoren dat ze komen, ik ben er zelf morgen ook bij.

Dus als je nog twijfelt, kom! Er zijn niet veel andere momenten waar wij fysiek bijeen komen.

Had er echt graag bij geweest; maar mijn zusje viert haar verjaardag; en daar winnen jullie het toch niet van :wink:

1 Like

Was heel gezellig gisteren! Tot de volgende meetup :smiley:

Op 1 februari organiseert TomTom een mapping party. Daar kunnen ook heen:

2 Likes

Was leuk om jullie weer te zien inderdaad ! :beers:

2 Likes