onlogisch fietsroutes

Op een aantal manieren probeer ik te achterhalen of het mogelijk is om sommige punten een soort van “blokkade” te maken omdat je er niet of moeilijk met een fiets door kunt.
Van een zgn mapper kreeg ik het volgende advies: of ev. een bericht sturen aan gebruiker ligfietser
https://www.openstreetmap.org/user/ligfietser

Ik heb daar een bericht aan gestuurd en al reactie kreeg ik het volgende antwoord: Hallo,
Ja dat kan zeker in Openstreetmap, maar de vraag is gaat het om tijdelijke blokkades of permanente zoals trappen, onverharde of te smalle paden, hekjes e.d. En ook of de planner die je gebruikt, dit kan herkennen en hoe frequent ze de data van openstreetmap updaten.
Ik ben niet bekend met de planner die jij noemt, en of je bekend bent met het editten van de Openstreetmap kaart?
Het beste is om een concretere vraag te stellen op het forum.

De vraag waarom ik het graag zou willen, losstaande van het feit of het echt mogelijk is, dat ik ook rij met een duofiets. De App die ik gebruik is Eroutes. Maar deze stuurt mij en de duofiets gewoon een weiland in omdat daar een wandelpad zou zijn. Ter plaatse is echt niet te zien dat er ook een wandelpad is. Ik kreeg ook 2x een route waar ik bij een trap uitkwam. Met een fiets kan dat al lastig zijn, maar met een duofiets is dat niet te doen. Eroutes verklaart dat ze gebruik maken ven openstreetmap. Dus is de meest logisch vraag dat een mogelijke oplossing bij openstreetmap gezocht kan worden. En de locaties waar ik uitkom bij met de trap. Op openstreetmap staat er wel degelijk een trap aangegeven. Nu nog de vraag kan het aangepast worden zodat een fiets zo niet meer gestuurd wordt.

En natuurlijk ook de vraag kan de App Eroutes er ook mee overweg.

ik wacht de reactie graag af

Ik denk dat je deze vraag beter in het Nederlandse sub-forum kunt plaatsen.

Hallo donsaan.
Misschien is het beter om deze vraag in het Nederlandse deel van het forum te plaatsen: https://forum.openstreetmap.org/viewforum.php?id=12

Better to to put the question in the Dutch part of the forum.

Ik denk dat als er een trap is en die staat netjes in OSM ingetekend dat het dan aan de app is om fietsers niet over de trap te laten gaan.