Nybörjare som vill ha tag på en billig gps

Så klart jag borde ha förklarat.

Som du säger så beror det på att man måste komma ihåg var man har varit, ofta är det bra att ha flera olika sätt att göra detta på.

Man kan använda Papper och penna med waypoints, och skriva ner gatunamn, var det är enkelriktade gator, cykelvägar och dylikt, när man komer hem så går man igenom waypointsen och kollar vad man har skrivit om dom. Waypoint behövs när inte satellitbilderna hjälper.

Ljud är bra om man inte vill anteckna, e.g. jag cyklar oftast så då spelar jag in snuttar där jag nämner vad som händer just nu. Det är bra om man kan göra det med en mobil så att man får ett datum när man spelade in för geotagging.

Fota allting man ser är ganska bra också, det blir lätt att se vad saker och ting heter och enkelriktade gator. Dock kan det bli svårt att få med all information med bara en bild, eftersom det krävs många bilder för att fånga allt du ser. Inte bara detaljer utan även hur vägar går osv.

De två sista alternativen är bra eftersom man i och med det elektroniska datumet kan placera ut dessa filer på GPS spåret man har gjort med sin GPS loggger. Tyvärr så tycker jag inte att det finns så jätte bra verktig för detta i OSM… Men det som finns fungerar.

Kan jag utveckla något?

Svårt att säga den verkar dyr, varför just den? Berätta hur du tänker…