Ik heb het idee dat er 2 discussies door elkaar lopen.
- Hoe geef je in OSM tags een C6 weer (naast de" traffic_sign=NL:C6") ?
- Hoe geeft je in OSM een punt-restrictie weer (wat een C6 blijkbaar is)?
De eerste vraag is lastig met die 2-tracked, bussen etc. Ik heb daar ook het antwoord niet paraat maar denk wel dat we me de OSM tag een heel eind kunnen komen.
Voor de 2e vraag dacht ik dat het antwoord was dat er een punt (node) in een weg (way) wordt geplaatst. Voor verkeersborden is dat volgens de wiki een keuze die te maken. In dit geval een punt in de weg maar niet op het eind punt van de way. Dat komt komt goed uit want verkeersborden staan vaak 5 a 10 meter na het begin van de straat. Daar kun je een traffic_sign:backward=NL:C6 plaatsten omdat de C6 daar op de Ekris blijkbaar maar in 1 richting van kracht is. Dat is m.i. een ondubbelzinnige manier van taggen. Op dat zelfde punt kun je dan toch ook een motorcar:backward=no zetten?
Ik begrijp dat niet alle (of misschien wel niet 1) router dat nog oppikt maar dat is toch eigenlijk wel een goede weergave van de situatie?
Ik ben een tegenstander van het het onnodig opknippen van de wegen en ook de methode met relaties lijkt me veel te ingewikkeld. Dan is toch een node in de weg met evt een forward/backward toch een prima oplossing of zie ik iets over het hoofd?