Netherlands - Duplicated Nodes having same coordinates

Hallo OpenStreetMap Nederland,

Vandaag zou ik graag met jullie een nieuwe uitdaging willen delen (Netherlands - Duplicated Nodes having same coordinates MapRoulette) waarbij
het doel is om te identificeren en indien nodig op te lossen, gevallen waarin gedupliceerde knooppunten met dezelfde locatie (coördinaten) moeten worden samengevoegd. Het gaat vooral
om snelwegen, maar er zijn ook taken voor wegen in het algemeen (parken, gebouwen). We hebben de locaties gevonden op basis van ruimtelijke analyse van OSM-gegevens om overlappende
knooppunten op te halen.

Je vraagt je misschien af waarom er zo’n uitdaging geïntroduceerd wordt? Welnu, we proberen de algehele kwaliteit van het OpenStreetMap (OSM)-routenetwerk te verbeteren en te
ondersteunen door echte fouten in de gegevens op te lossen, door de knooppunten van objecten duidelijk te identificeren waarvoor in dit geval gedupliceerde knooppunten worden gebruikt.
En zo ervoor te zorgen dat snelwegknooppunten binnen OSM met elkaar verbonden zijn, wat van cruciaal belang voor een optimale routeplanning. Wanneer wegelementen worden losgekoppeld
vanwege dubbele (niet samengevoegde) knooppunten, kan dit de navigatie-ervaring verslechteren voor routetoepassingen die afhankelijk zijn van OSM-gegevens, wat leidt tot inefficiënte
routebeschrijvingen, vertragingen en mogelijke navigatiefouten.

Deze uitdaging omvat 81 taken, verspreid over het hele land. Houd er rekening mee dat er mogelijk vals-positieven zijn. Daarom vragen we u vriendelijk uw kennis te benutten en de meest
betrouwbare bronnen en oplossingsmethoden te gebruiken om deze problemen aan te pakken.
Neem gerust contact op door op dit bericht/e-mail te reageren of door een reactie achter te laten op The Netherlands GitHub of de MapRoulette-uitdagingstaak zelf. Als je denkt
dat dit waarde toevoegt aan het verbeteren van de kaart, dan kunnen we op zoek gaan naar andere taken om aan te vullen.

Heb een heerlijke week voor de boeg!
Salim, TomTom

1 Like

Iemand heeft bij Way: 267007443 | OpenStreetMap wat interessante indoor mapping gedaan. Ik weet niet wat ik daarmee zou moeten doen.

Ik vind veel knopen die verschillende level=* tags hebben. Die zouden er niet in moeten zitten, want ze hebben verticaal niet dezelfde locatie.

5 Likes

Hoi iedereen!

Ik weet niet of Salim dit al vermeld heeft, dus even ter info: hij zal vanaf nu onze activiteiten in Nederland overzien, aangezien hij zich effectief in Nederland bevindt. Ik ben wel nog steeds actief in OSM, dus jullie zullen me nog wel zien opduiken elders in het forum of in andere kanalen :grin:.

Bedankt voor de samenwerking!

Groetjes
Marjan

5 Likes

Is het een idee om één sticky topic te hebben voor Maproulette?

Nu wordt er elke keer een apart topic gestart over een nieuwe Maproulette task; en ik denk dat het overtzichtelijker is om dit gewoon in een centraal topic te doen.

2 Likes