Nederland - Fix Spiky Buildings

Hallo Nederlandse OSM-gemeenschap,

Met trots kondig ik een nieuwe MapRoulette-uitdaging aan: Nederland - Fix Spiky Buildings (MapRoulette)! We hebben gebouwen op OpenStreetMap (OSM) geïdentificeerd met vreemde scherpe hoeken. De meeste hoeken van gebouwen zijn bijna 90 graden, maar deze uitdaging richt zich op gebouwen waar de hoeken minder dan 15 graden zijn. Hoewel sommige misschien echt zijn, zijn er waarschijnlijk veel met onjuiste gegevens.
De taak:
Help ons de gegevenskwaliteit van OSM te verbeteren door de geïdentificeerde gebouwen te beoordelen en te kijken of hun vorm een aanpassing behoeft.
Belangrijke overwegingen daarbij:

  • Sommige gebouwen, vooral historische gebouwen, kunnen unieke hoeken hebben.
  • Als u het niet zeker weet, raadpleeg dan het communityforum voor advies.
  • De taak leidt je naar het gebouw zelf, niet noodzakelijkerwijs naar het specifieke “scherpe hoek gedeelte” van het gebouw. Zoom zorgvuldig in en zoek naar het probleem.

Waarom het scherpe hoek gedeelte van gebouwen repareren?
Van nauwkeurige bouwvormen op OSM profiteert iedereen! Ze verbeteren:

  • Datakwaliteit voor diverse toepassingen
  • Navigatie diensten
  • Stadsplanning
  • Noodoproep reactie

Heeft u nog vragen?
Gewoon een reply sturen op dit bericht voor hulp, het wijzigen van instructies of suggesties voor bronnen.
Bedankt voor je bijdrage!

Met vriendelijke groet,
Salim

Bij “osm history” wordt de node id als link meegegeven, dit hoort de polygon id te zijn.

Mooi initiatief voor het verbeteren van de datakwaliteit.
Dit geeft zover ik weet geen problemen met de BAG import (goed uitgelijnde gebouwen blijven groen)

1 Like

Thanks for your input, @E_de_Wit. Rest assured, the task’s location is accurate, and kindly ignore this particular node. We’ve already informed the MapRoulette development team, and they’re addressing the issue.

Dank je voor je input, @E_de_Wit. Wees gerust, de locatie van de taak is nauwkeurig, en gelieve deze specifieke node te negeren. We hebben het ontwikkelingsteam van MapRoulette al op de hoogte gebracht, en zij werken aan het probleem.

Excuse my Dutch as I am still learning the language.

1 Like

Hallo OSM Nederland Community,

Graag wil ik jullie informeren dat we nog enkele duizenden taken/leads hebben voor de Fix Spiky Buildings challenge op Maproulette waarmee we de challenge kunnen aanvullen.
Hebben jullie nog vragen of suggesties voordat ik hiermee aan de slag ga?

Salim

1 Like

Beste Salim,

Heb je gekeken waar deze fouten vandaan komen?

Is het zo dat dit gaat om gebouwen die goed zijn overgenomen uit de BAG maar waarbij de BAG een fout heeft. Of is er bij deze gevallen iets fout gegaan bij de BAG import?

In het geval dat er een fout zit in de BAG dan zou het handig zijn om deze ook door te geven aan het Kadaster.

2 Likes

Beste Mart,

Bij een deel van de problemen die door de challenge worden gemarkeerd is het inderdaad de geïmporteerde BAG data die een fout heeft.
We zullen deze problemen niet zelf melden bij het Kadaster. Maar als leden van de community dat willen, kunnen ze ook de taken in de Maproulette-challenge gebruiken om vast te stellen waar deze problemen met de geïmporteerde BAG gebouwen zich voordoen en deze eventueel zelf rapporteren.




Salim

Hallo OSM Nederland Community,

We hebben de spiky buildings challenge in Maproulette voor Nederland met 511 taken bijgevuld.
Als er vragen of opmerkingen zijn over de challenge kan je ze hier gerust stellen als reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,
Salim

Ik zie in Den Haag - Leidschenveen dat nu af en toe een (gemeenschappelijk) muurtje verdwijnt dat door Kadaster is ingemeten. Ik heb onder een wijziging (# 151462170) gemeld dat dit aanpassen tamelijk zinloos is, want bij een volgende update vanuit BAG naar OSM keren de muurtjes weer terug.
En nee, ik voel me niet geroepen om half Leidschenveen bij BAG aan te melden :woozy_face:.