Name van bruggen

Ik heb een vraag over het taggen van de naam van een brug, als deze afwijkt van de naam van de straat die er overheen loopt. In de WIKI heb ik hier niets over kunnen vinden.

In Amsterdam is ervoor gekozen om de naam van de brug te vermelden als straatnaam, waardoor een doorlopende weg ter hoogte van de brug een andere naam krijgt.

Ik wil in Maassluis de ontbrekende namen van de bruggen toevoegen, bv. op deze locatie: http://www.openstreetmap.org/#map=19/51.93137/4.24202. De naam van de weg is Cornelis van der Lelylaan en de naam van de brug is de Arij van der Lelybrug.
Hoe kan ik dit het beste doen? Zoals in Amsterdam, of door het toevoegen van een contour van de brug met Man_made=bridge en hier de naam opzetten, of …?

groet
Jaap

Gebruikelijk is de tag bridge:name

Dank

Wel jammer dat dit niet getoond wordt op de kaarten. Zit het wel in de database maar is dat toch minder zinvol…

Tenzij de man_made=bridge getekend is met de name er op.

Op mijn Openfietsmap wordt bridge:name gerenderd. Op de algemene osm.org kaart kan je dat aankaarten https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues

Je kan inderdaad 2 dingen doen:

  1. bij alleen een way:
    highway=x
    name=straatnaame
    bridge:name=brugnaam

  2. bij een brugcontour, maak de weg de weg en maak een contour als volgt
    man_made=bridge
    bridge=brugnaam

Dat laatste heb ik o.a. hier toegepast, de brug heet Land voor Zand. De weg is de A1/A6 en heeft ter plekke geen naam.

Logisch dat DTB van Rijkswaterstaat nog niet beschikbaar is daar.
Anders, je kan de contour overnemen van de shapefile uit de DTB.
Controle, DBT RWS wms. Vergelijken met de luchtfoto actueel.
Ook de weg er onder door kan aangepast worden. De breedte van de man_made bridge. Zodat het er uit ziet, dat je er onder door gaat.

http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.68455/6.26896

Ik begrijp niet wat je bedoelt, je praat in te veel jargon.
De brugoutlines heb ik destijds overgetekend van het landschapsplan A1/A6 van het bezoekerscentrum RWS.

Trouwens: je hebt de stukken Hessenweg onder de bruggen tot covered=yes gemaakt, maar dat klopt niet, zie de beschrijving aldaar.

Dit is taggen voor de renderer. De renderer hoort delen onder een man_made=bridge anders te tekenen (een vervaging zou het mooiste zijn, omdat bij niet tekenen de wegencombinaties erg onduidelijk zijn).
Ik heb het daarom gecorrigeerd. (En ook maar gelijk even een even foute edit van mijzelf meegepakt)

Bovendien, áls je zoiets zou doen, zorg dan dat de nodes waar de onderliggende weg begint ook precies op de outline zitten. Nu zit er een stukje covered (het gaat maar om 70 cm, maar toch) buiten de brugcontour.

Jargon,…
Omdat het allemaal nog in ontwikkeling is bij jouw voorbeeld.
Heeft Rijkswaterstaat het nog niet opgenomen in.
DTB, Digitaal Topografisch Bestand van Rijkswaterstaat

Wat wij mogen gebruiken.
Download en te openen als shapefile in Josm en zo de outline over te nemen.

Ook is er een wms voor JOSM ter controle, daarmee kan je mooi de snelwegen uitlijnen op de wegas.

Persoonlijk vindt ik de cover tag correct, het is namelijk de ervaring, die je op doet in het veld.
Secuurder had gemogen, maar niet aan de outline van de bridge vast.
Tunnel vindt ik dan niet correct.

Namen van bruggen, maar dan toch wel met een hoofdletter: “De snikke”.

@Allroads
Ik weet niet of je moeite hebt met taal of dat je bewust deze schrijfstijl kiest.
In het laatste geval zou ik je willen vragen iets meer tijd te besteden aan je berichten.
Ik probeer alle berichten op het forum te lezen om bij te leren en op de hoogte te blijven.
Jouw berichten vind ik vaak moeilijk leesbaar en begrijpbaar. Jargon speelt daarbij een rol maar vooral in de combinatie met taal- en stijlfouten. Dat is jammer want je hebt genoeg nuttige zaken te melden.

“Persoonlijk vind ik de cover tag correct”, maar volgens de wiki mag het niet. Eigen gebruik komt de uniformiteit niet ten goede…

?

Er staat “De snikke” op.
Dit had ik al eerder opgezocht, toen ik het er op zette.
Ik vroeg me af, wat snikke is.

De trekschuit.
Wat een onterechte benaming is. Is een zeilschip.