Museum sluit voor verbouwing. Hoe nu te taggen?

Dag mappers,

in Heerlen is sinds een paar weken het Thermenmuseum gesloten en wordt grondig verbouwd. Dit wordt dan een heel nieuw museum: Het romeins museum.
Ik zie dat de link thermenmuseum.nl al doorgelinkt is naar hetromeinsmuseum.nl. Ook zijn in osm op het gebouw van het oude museum bergen tags aanwezig. Daar wil ik niet zomaar aan zitten. Maar de bijna niets meer is nu actueel. Gewoon alle tags verwijderen en een tag ‘oude_naam = thermenmuseum’ o.i.d. toevoegen en de verwachte openingsdatum vermelden?

Nu hij gesloten is kun je de oude identiteit onder brengen in old_name=Thermenmuseum en name:-2024=Thermenmuseum. Dat is fijn, want het houdt het object vindbaar onder die naam.

Update de website gerust naar de nieuwe.

Omdat het museum nu verbouwd wordt, verplaats je tourism=museum nu naar construction:tourism=museum tot de opening. De nieuwe naam mag gewoon al in name=Romeins Museum, want de naam is er al immers.

Dus je krijgt dan, als ik me niet vergis:

building=yes
website=https://www.hetromeinsmuseum.nl/
museum=archaeological
old_name=Thermenmuseum
ref:bag=0917100000047163
source=BAG
source:date=2014-05-07
start_date=1977
construction:tourism=museum
name=Het Romeins Museum
short_name=Romeins Museum
name:-2024=Thermenmuseum

Veel tags vervallen voor nu, zoals de socialmedialinks, Wikipedia, en Wikidata. Die kunnen toegevoegd worden wanneer er nieuwe links en lemma’s beschikbaar zijn. De oude zijn hier niet meer relevant.

De naam heeft zo te zien ‘Het’ als deel ervan, ook al doen ze dat op hun eigen website één keer fout:

Hoewel de deuren van het Thermenmuseum inmiddels gesloten zijn, worden de voorbereidingen voor de bouw van het nieuwe Romeins Museum voortgezet. Hiermee blijven de waardevolle restanten van het Romeins badhuis bewaard voor de toekomst. En dat is belangrijk want het is het best bewaarde Romeinse (publieke) badgebouw van Nederland. De opening van Het Romeins Museum staat gepland voor 2027.

Super. Dank voor de uitvoerige uitleg. Ik heb het object zo goed mogelijk geüpdate.nu hopen dat iemand binnenkort de wiki pagina gaat updaten. (Maar dat is off topic)