Multipla noder på byggnader - varför?

Jag ser att jag inte kan få dig att förstå, eller så vill du inte förstå vad jag menar. Samma sak som du anklagar mig för.

En väg som uppenbart inte är rak ska naturligtvis ha noder i böjarna. Jag har inte sagt något annat, men det verkar som du menar att jag påstår det?

Åter igen: vägar som är uppenbart är rak när man tittar på flygfoto, och när en rak linje i exempelvis JOSM mappar perfekt längs hela vägen, behöver inte/ska inte vägen har några extra noder. Du verkar mena att det finns fall där detta inte stämmer. Gör som du vill, så gör jag som jag vill.

Jag upplever inte att du försöker förklara något.
Du säger att vägar ska ha noder i svängar men inte där vägen inte svänger.
Ja, så är det ju, om man bortser från allt jag och Batistacavera skrivit.
Du undviker helt att nämna både det visuella exemplet du fått och det som beskrivits med ord.

Du kan ju försöka att beskriva vad du tycker är fel med det vi beskriver. Varför vill inte du göra på vårat sätt? Och varför borde inte vi göra på vårat sätt?

Meningen du citerade blev inte klockren från min sida. Det jag ville beskriva var en lång raksträcka som börjar och slutar med en kurva (som innehåller de noder jag syftade på i meningen).

1 Like