Ik ben eigenlijk even benieuwd naar @Allroads opinie, gegeven dat ik (zonder dat expliciet naar Osmose genoemd te hebben) deze check daar geschreven had geinspireerd door zijn verzoek hier: MapCSS regels voor Nederland (JOSM validator) - #3 by Allroads
Los daarvan:
Persoonlijk vind ik het prima om het de default te maken. Als deze wijziging op de wiki blijft staan (kun je 't ook in de rechterbalk toevoegen bij implied, 't staat nu best verstopt in een kopje waar ik geen toegangsdefinities zou verwachten en conflicteert momenteel met de lijst in de zijbalk, welke access=no voorschrijft voor niet-fiets&voetganger*), d.w.z. niemand maakt bezwaar, zal ik het binnenkort aanpassen in Osmose zodat Osmose de wiki volgt.
'* ik had er eerder overheen gekeken (bij “How to map” verwacht ik info over “als node op weg” of als lijn etc, niet wat het impliceert), en bijvoorbeeld OsmAnd rekent voor brommers 25 seconde om door een bollard te gaan, dus die zagen het waarschijnlijk ook niet (of misschien is 't in sommige landen verboden een bollard te passeren).