Moderator-sundhedstjek

Hej alle sammen

Vores Danmark-underkategori her på det nye OSM-forum blev oprettet i nov. 2022. Lidt sent er jeg blevet opmærksom på, at OSM-forummet åbenbart har en regel om et årligt moderator-tjek for alle underkategorier. Altså et tjek af om det danske moderator-team stadig er “i live” på forummet og udfører moderatoropgaven tilfredsstillende.

For tiden fungerer @LarsBG, @peterleth og jeg selv som moderatorer for Danmark.

Hvis nogen af @mods-denmark ikke længere ønsker at stå for opgaven med at moderere det danske forum, kan I i en kommentar til dette indlæg gøre opmærksom på det.

Hvis nogle af I andre har bemærkninger til moderationen her på det danske forum ind til nu, kan I også gøre det her i tråden. Har I oplevet problemer eller er der noget, I savner fra moderatorernes side?

Hvis du af den ene eller anden grund ønsker udskiftning af en moderator i det aktuelle team, bør du rette henvendelse direkte til OSM-forummets globale admins. Ønsker du selv at blive moderator, kan du lave en kommentar til dette indlæg, så kan vi evt. starte en ny åben afstemning om dette ønske. Der kan vist godt være mere end tre moderatorer tilknyttet.

Som moderator påtager man sig ifølge kriterierne for udvælgelse af moderatorer bl.a. at “være aktiv og regelmæssigt overvåge diskussioner og anmeldelser” og at “bidrage aktivt i fællesskabets diskussioner som minimum inden for de sidste 6 måneder.”

Bedømt alene på seneste login i forum halter det såvidt jeg kan se pt. med at opfylde aktivitetskravet for en enkelt moderator. Men eftersom moderator-opgaven efter min egen erfaring indtil videre er meget lidt arbejdskrævende (jeg har vist kun en enkelt gang måtte fjerne et spam-indlæg), er opgaven selv med kun to aktive moderatorer ind til videre meget overkommelig. Dog tager ‘the forums governance team’ muligvis affære, hvis/når de kontrollerer moderatorernes aktivitetsniveau. Så derfor kan det godt ske, jeg på et senere tidspunkt kommer til at efterspørge en enkelt ny frivillig til moderatorteamet.

Der vil være åbent for kommentarer på dette indlæg i en uge fra nu. Derefter melder jeg tilbage til governance team, at moderator-sundhedstjekket for Danmark-underkategorien er gennemført.

Tak!

3 Likes

Tak @Lostmonkey for at bidrage til at moderator-sundhedstjekket.
Jeg påtager mig fortsat gerne moderator-rollen og skal nok sørge for at kigge ind noget oftere.
Tak!

5 Likes

Godt at høre! Som sagt har der foreløbig ikke været meget at tage sig af som moderator, men man ved jo aldrig. Så det er godt, at hele teamet fortsat er med.

2 Likes

Vi har en dejlig forum her, hvor tonen er god. Håber fremover på at det forsætter.

3 Likes