Militair Vliegveld Volkel niet toegankelijk

@florijn11: D.w.z., Marius: Je hebt Node #2387928829 barrier=gate gezet op de verkeerde way. Het maakt nu nog geen deel uit van de toegangsweg #6901802 maar zit vast aan #6344380 (wat het omtrek weergeeft van vliegbasis Volkel; het is ook geen omheining want de tags daarvoor ontbreken). Zo’n way speelt geen rol in OSM bij het routeren, ook niet bij die “andere programma’s” waar Jeroen_ het over heeft. Daarvoor moet je barrier=gate op de weg of pad zetten. In OFM maakt het niets uit, maar voor andere routers is het (potentieel) wel van belang.

Ik ging ervanuit dat yournavigation een route zou maken, heb het zelf niet verder geprobeerd.
En naar mijn weten gaat de garmin gps altijd herberekenen als de kaart waarop de route wordt gemaakt en de kaart die in de garmin zit niet hetzelfde zijn (versie en/of soort).
Maar als je een track krijgt dan moet het geen probleem zijn, je krijgt alleen nauwelijks of geen aanwijzingen.

Volgens mij maakt de toegangpoort ook geen onderdeel uit van de omheining maar zweeft echt op zichzelf.

Marius, ik heb de poort iets oostelijk van bovengenoemde poort in OSM ingetekend. Daarvoor heb ik een node op de kruising van het hek met de toegangsweg geplaatst en die node de barrier en access tag meegegeven. DIe node/toeganspoort maakt nu onderdeel uit van zowel de omheining als de weg, precies zoals het in werkelijkheid ook is. Verplaats je de poort dan gaan het hek en de weg mee, probeer het maar en vergelijk het met de toegangspoort die jij zelf hebt geplaatst…

Gelijk heb je! :slight_smile:

Die “omheining” is echter niet getagd als hek.

Hallo allemaal.

Als we de omheining als hek merken en de ingaande wegen als no access hebben we dan voor alle systemen het optimale bereikt?

Nee, dat maakt niets uit. Punt is dat een barrier=gate deel moet uitmaken van een routeerbare weg of pad; elders heeft het geen betekenis voor het routeren.

Mijn opmerking was bedoeld voor Jeroen; hij had het over een “omheining” terwijl de way niet als zodanig is getagd. Het lijkt m.i. meer op de administratieve grenzen of die van AND rondom steden of dorpen. Die maken we ook niet vast aan kruisende wegen en paden.

Klopt. Misschien lopen ze wel gelijk, maar ik ben niet genoeg bekend met de materie om in dat geval de boel correct in te tekenen en Volkel ligt voor mij te ver weg om met de fiets de situatie ter plekke te gaan bekijken.

Yep. Ik ook. Vandaar dat ik Marius niet zeg dat hij maar een barrier=fence erop moet knallen. Al ziet het eruit, in Streetview (stukjes die wel te zien zijn), dat dat klopt min of meer. Zelf nalopen met een GPS-tracker over de velden vraagt daar om ongewenst aandacht. :slight_smile:

Jeroen Frank.

Ik ga met de racefiets kijken ook zover mogelijk in de zijstraatjes.

Marius

Wat zou er eigenlijk anders om een militairvliegveld kunnen staan dan een hek?

Is niet de vraag. Wat er nu in OSM zit is niet als hek getagd. AND-data is niet erg accuraat voor bebouwde kom e.d., misschien hier ook niet. Dat er een hek IRL staat, is duidelijk: nu nog de vraag waar precies.