Hallo
Vliegveld volkel is totaal voorzien van een omheining.
OFM navigeert er overheen.
Ook waar reeds een hek geprogrammeerd is gaat OFM er door.
Hoe kan ik dit oplossen.
Marius
Hallo
Vliegveld volkel is totaal voorzien van een omheining.
OFM navigeert er overheen.
Ook waar reeds een hek geprogrammeerd is gaat OFM er door.
Hoe kan ik dit oplossen.
Marius
De OFM kan helaas niet kijken wat er voor of achter een hek zit, je zult alle service roads access tags moeten geven, bv access=no of private
Volgens mij staat bij de wegen nergens dat het gesloten is voor verkeer.
ER STAAN OVERAL HEKKEN ZIE GOOGLE MAP
Google maps is geen OSM Florijn, en aub geen hoofdletters dat staat zo schreeuwerig.
En dat er overal hekken staan zegt niks, heb ook al verhalen gehoord dat de tomtom je schiphol op stuurde, en dan het deel waar ook vliegtuigen rijden.
Ik heb alle toegangswegen met acces=no aangegeven.
Zal zaterdag eea controleren.
Wat ik niet begrijp dat als een hek plaatst is, OFM er toch door navigeert of is dit symbool alleen een indicatie op de kaart?
Denk inderdaad dat het alleen een indicatie is, en dat er verder niets mee wordt gedaan voor de routering.
Klopt, pois worden helaas nog niet gebruikt voor de routering van de OFM (lijnelementen met hekwerken als barrier=fence overigens ook niet)
Hoi Florijn11,
waarschijnlijk werkt het nog niet. Op keepright is bij iedere wijziging de volgende opmerking gekomen: 'This way is tagged ‘acces=no value)’ where “acces” looks like “access”
Met andere woorden, je hebt access fout geschreven (moet met 2 keer S achteraan).
Ronnie
Ronnie
Bedankt
Heb eea aangepast.
Wat is en hoe werkt keepright ?
marius
Ik zie, na inzoomen, dat je doorgang naast de weg hebt geplaatst ipv erop. Het maakt dus geen onderdeel uit van de weg en doet zodoende dus ook niet mee in de routering. Ook heeft de doorgang geen access tag dus het hangt een beetje af van de standaardinstellingen van het routeringsprogramma wat er met dat hek gedaan wordt.
Als je dus een hek (lijnelement om een gebied, barrier=fence) plaatst en dat hek kruist een weg dan plaats je op die kruising van lijnelementen (de weg en het hek) een doorgang (puntelement) door een gemeenschappelijke node te plaatsen en die de tag barrier=gate te geven met daarbij een access tag.
Dit snap ik niet.
Ik heb de wegen zoals hierboven geadviseerd die de grens doorkruisen access=no meegegeven.
Kunnen we de paarse grens dan niet als fench aangeven en daarmede het gehele terrein alsluiten ?
Nogmaals, de OFM negeert pois en fences, ook al zijn die op wegen vastgemaakt. Als je alle wegen die niet toegankelijk zijn van access=no hebt voorzien moet dat afdoende zijn.
Moderator.
Dank je dan heb ik het goed begrepen.
Marius
Een access tag op een weg werkt natuurlijk ook en nog beter is dat je ook een barrier plaatst als die er is maar dan geldt nog steeds dat je die op de weg plaatst en niet in de buurt. Andere routeringsprogrammas of kaartmateriaal houdt wel rekening met doorgangen of andere (punt)obstakels. Bijvoorbeeld http://www.yournavigation.org/.
Maar een route gemaakt bij yournavigation en geupload naar je gps met OFM wordt waarschijnlijk in de gps herberekent omdat hij gemaatkt is met een andere kaart.
Het gevolg is dan dat de hekken weer genegeerd worden.
De route wordt als track opgeslagen (kan die gpx file overigens niet eens openen in Mapsource zonder onderstaande regel eruit te strippen, misschien kan Lambertus er eens naar kijken?) dus dat is het probleem niet.
<![CDATA[yournavigation.org/]]>
Maar het belangrijkste is dat de data bij de bron correct is en dat is bij de genoemde doorgang niet het geval. Het staat op de verkeerde plek en heeft nu geen functie maar is slechts een icoontje op sommige kaarten. Het uitgangspunt dat er niet gemapped wordt voor de renderer wordt toch niet langzaam overboord gegooit?
En zoals ligfietser al schrijft wordt het opgeslagen als track, die wel prima laadt in QlandkarteGT en dan na een filtertje eroverheen halen, om het aantal trackpunten te ruduceren, zo in mijn Etrex met OFM geladen wordt.