Maximumsnelheden

Je hebt helemaal gelijk, ik had even de goede URL niet bij de hand!

Obv van de NLExtract OSM afslag van juni jl kom ik tot de volgende cijfers en zijn we dus zowel qua lengte als aantal de 50% gepasseerd.

Als ik het lijstje zo bekijk, zit er nog wat vertekening in het verhaal.
OSM vindt dat tracks en living_streets geen snelheid hebben, ze komen ook niet in het lijstje voor.
In NL krijgen tracks en living_streets wel een snelheid, dus waarschijnlijk liggen we nog een paar procentpunten hoger.
En in het lijstje ontbreken ook de serviceroads, die vaak ook een snelheid krijgen.

Ja het hangt er inderdaad helemaal vanaf welke wegen je meeneemt. Ik had me beperkt tot het oorspronkelijke lijstje maar we kunnen natuurlijk alle “highways” meenemen. Ik geef tracks heel zelden een maxspeed mee en zo te zien ben ik niet de enige want de percentages dalen.

Theresiastraat is 50, alle zijstraten als de Cornelis Houtmanstraat zijn 30.

Dank allen voor jullie feedback op het NWB snelheden bestand. De wegen die ik als steekproef had bekeken (met name in Groningen) leken te kloppen. Gezien de door jullie gevonden fouten lijkt het me inderdaad geen goed idee om dit als basis te nemen. Zou mooi zijn als iedereen deze bevindingen terug kan melden, dan wordt de data hopelijk beter.

Ik ben momenteel de NWB snelheden dataset aan het bekijken, specifiek om te zien of ik dit kan gebruiken om een hele hoop missende maxspeed wegen correct te taggen. Is ondertussen deze dataset verbeterd? En is de licentie (lijk ik niet echt makkelijk te vinden) compatibel zodat ik deze data gewoon kan gebruiken om osm te verbeteren?

Vriendelijke groet, en alvast een gelukkig nieuw jaar!

Ter info - een tijdje terug heb ik een script gemaakt om verkeersbesluiten over maximumsnelheid te scrapen (de huidige start-url zoekt overigens specifiek naar besluiten over 30km). Het levert geen perfecte resultaten op, maar wie weet is het bruikbaar als extra check https://gist.github.com/DIRKMJK/6090151cf4ddca2c8fa75131394f0605

dirkmjk: dat ziet er erg handig uit!
de eerste run faalde wel omdat …/data/html/ niet bestond!
ik ga er alvast al maar vanuit dat voor process.py evengoed ik zelf eerst even …/data/processed/ moet aanmaken :wink:
mogelijk wel heel makkelijk aan je readme toe te voegen voor de volgende die er mee wil spelen? anders is het ook niet zo lastig om n git repo te maken met deze scripts in ./scripts en de nodige directories. of in de code zelf een check dat als die niet bestaan ze aan te maken?
het downloaden lijkt nog even te duren, dan speel ik er verder mee, dikke merci voor je werk alvast!

Dank voor je reactie en excuses dat ik daar niet op heb geantwoord (ik had niet opgemerkt dat er een reactie was gekomen). En goed punt, de uitleg was wel erg summier. Ik heb wat aanvullende aanwijzingen aan het readmebestand toegevoegd. Hopelijk is het gelukt met het downloaden!