Ik heb een vraag over de maximum snelheid op opritten naar de snelweg in openstreetmap.
De maximum snelheid op de nederlandse snelwegen staat op openstreetmap op 100 en er is een conditional max snelheid van 130 's nachts.
Dit lijkt het zelfde te zijn op AFritten van de snelweg.
OPritten hebben echter typisch een maximum snelheid van 130, zonder conditie van 100 overdag.
Is dit zo bedoeld of is dit over het hoofd gezien?
De reden dat ik het vraag is dat dit mogelijk een reden is voor vreemde routing effecten (OSRM) waarbij je wordt verteld de snelweg te verlaten en dan meteen rechtdoor de snelweg weer op te rijden.
Volgens mij was daar de consensus dat het beter is de conditional van de autosnelweg ook op de oprit te taggen. Technisch niet helemaal juist, maar in de praktijk lijkt het mij beter om op de oprit al direkt te weten wat de maximum snelheid op de autosnelweg gaat zijn.
Consensus? Je mag daar gewoon 130 rijden, totdat je een bord ziet dat wat anders zegt.
Omdat routers denken dat je een afrit + kruising + oprit sneller kunt rijden als dezelfde afstand op een snelweg met 100 km/h moeten we toch geen kunstgrepen uithalen om fouten van routers op te lossen?
Maar ja, daar hebben we het ondertussen al 3x over gehad.