Massale verwijdering van waarschijnlijk gesloten POI's zonder bron

De persoon die al lange tijd soms anoniem en soms onder zijn account opmerkingen aanmaakt door heel Nederland van bedenkelijke kwaliteit (geen bron, vaak voorbarig, veel dezelfde opmerkingen dichtbij elkaar), is helaas aan het mappen geslagen.

De kwaliteit van de wijzigingen is net zo problematisch als de opmerkingen. Door heel Nederland worden POI’s verwijderd zonder daarvoor een bron te geven. Daarbij laat hij vaak tags staan, die door anderen moeten worden opgemerkt.

Kunnen meer mensen een oogje in het zeil houden?

Zie ook Changesets by Timohofland | OpenStreetMap

Ik zie ook veel goede edits. Heb je voorbeelden van duidelijk problematische edits?

Edit:
Hier kunnen we de gesprekken zien: OpenStreetMap (OSM) Changeset Discussions

Als de mapper niet reageert kun je de DWG inschakelen. Je kunt de mapper ook naar deze discussie verwijzen.

Zo te zien probeert hij ‘opmerkingen’ op de kaart aan te passen. In hoeverre hij die zelf heeft gecontroleerd is natuurlijk de vraag.

Denk wel dat hij een beetje hulp nodig heeft hoe zoiets aan te pakken.

Het algemene probleem is dat hij opmerkingen aan het oplossen is die hij zelf heeft geplaatst en waarvan in het verleden regelmatig is gebleken dat deze niet klopten of voorbarig waren.

Een specifieker probleem is het zeer slordig verwijderen of het omzetten van POI’s zonder adressen naar adressen zonder POI’s, terwijl het adres al bestaat op een BAG-node.

Daarnaast heb ik op meerdere opmerkingen gereageerd en een PB gestuurd. De reactie is slechts een “Oké”.

Dat klinkt als een gevalletje DWG

Waarom zo streng. Dit is gewoon een enthousiaste mapper die wat begeleiding nodig heeft. En goede bedoelingen heeft. OK, amper communicatie van zijn kant is wat over te zeggen. Maar meteen aan de dwg-schandpaal Nagelen gaat toch echt te ver.

1 Like

Dan helpt het wel als die persoon ook advies ter harte neemt en zijn fouten probeert te herstellen. Ik weet niet in welke mate dat gebeurt

Al op het linkje geklikt? Dat helpt beter dan het hier zeggen.

Ik kan eventueel nog een bericht sturen om kennis te maken en navraag te doen?