Massaal landuse=grass naar landuse=farmland

Ik ook niet :slight_smile:

Wij van WC eend, adviseren WC eend. Wij van Frieslandcampina, adviseren …… :smiley:

Gras is het grootste gewas in Nederland. Meer dan 1 miljoen hectare in Nederland wordt gebruikt als grasland. Volgens de opgave van het CBS is ca 80% van het grasland in gebruik als blijvend grasland. De overige 20% is tijdelijk grasland.

https://maken.wikiwijs.nl/26947/grasland_gebruik

Document van 2009 :roll_eyes:

Hoe dan ook, gros van de koeien loopt regelmatig in de weide.

Ehh, waar ging het ook alweer over? Oh ja, landuse=meadow

Op de Great Britain-mailinglist is dit onderwerp kortgeleden besproken. Ook daar verschillende inzichten en geen uitkomst.

simpel oplossing ; landcover=grass , en als je dan β€˜in detail’ wil gaan ; meadow/grassland/or whatever*=yes :stuck_out_tongue:

Het blijft wat mij betreft nu gewoon landuse=meadow + meadow=agricultural. Dat is de bestaande passende tagging en die blijf ik gebruiken waar ik weilanden wil aanduiden. Landuse=grass is op zich niet fout maar minder specifiek.

Vervanging van bestaande tags door tags met nieuwe benamingen gaat, zo is me wel duidelijk geworden, geen succes worden omdat er bewust voor gekozen wordt dergelijke nieuwe tags niet te tonen op de standaardkaart.

Voor Martijn is het een optie om via support@thunderforest (dot) com te verzoeken landuse=meadow + meadow=agricultural niet meer te tonen op OpenCycleMap.