MapRoulette Challenges - Nederlands

Hallo OSM Nederland,

Sinds vandaag zijn er meedere nieuwe en hervulde challenges beschikbaar, die wellicht interressant voor jullie zijn. U kunt mogelijk uw bijdrage leveren aan de map en hopelijk zijn de taken van toegevoegde waarde.

Neem gerust contact met me op door te reageren op deze post/email of door een reactie op de Nederlandse GitHub pagina of door de MapRoulette challenge taak zef.

Ik wens jullie een fijne dag en veel plezier met het editen!
Salim

1 Like

Hello,
bedankt voor dit overzicht.
Aanmerking m.b.t. “Fix Building and Water Intersections”: ik zie dat veel woonboten als “challenge” worden aangegeven, bijv. Singel/Amstel, Amsterdam - ook als er geen intersectie tussen gebouw en waterlijn zit. Moet dit echt gecorrigeerd worden…? En hoe dan? Ik zou er niets aan doen.
(Alle “opdrachten” zitten in Amsterdam, de woonboten aan de zuidergracht in Delft worden niet getoond. Testproject?)

1 Like

Heel goed punt, ik raad je aan om de taak te markeren als “Not an Issue” en naar de volgende te gaan

Dit is feedback op het niveau van de gehele taak. In dit geval kaart @pittrichimica terecht aan dat deze challenge of een foutieve aanname doet, of iets wil wijzigen waarvoor er beter overleg gevoerd kan worden met de mappers die zich met BAG-imports bezig houden. Woonboten worden namelijk net als huizen initieel geïmporteerd, en als er een verbetering in de tagging wenselijk is die voor alle woonboten geldt, dan valt dat veel beter op het niveau van de BAG-importer op te lossen.

Het komt op mij niet erg beleefd over om voor te stellen dat iemand die dit terecht opmerkt dan maar al die woonboten (honderd? tweehonderd?) moet gaan markeren als ‘Not an issue’; dat is een zinloze activiteit. Dit soort challenges moeten m.i. wel duidelijk iets bijdragen aan de kwaliteit van de data; we zijn immers geen personeel van TomTom.

Ik raad je aan om deze challange voor nu even te sluiten en uit te zoeken wat er nu eigenlijk mis is met de huidige tagging van building=houseboat.

4 Likes

Dank je wel, @JeroenHoek . Die verduidelijking en input is logisch, excuseer me voor het ongemak, vooral met betrekking tot het tonen van woonboten. Ik zal werken aan het oplossen van de fouten en, indien nodig, de gemeenschap raadplegen over de resterende geïdentificeerde problemen.

Salim

Ik heb deze missie voor Nederland afgewerkt. Een aantal taken waren te moeilijk of kon ik niet op afstand verifiëren. Bijvoorbeeld bij station Utrecht Centraal, daar ken ik de levels en layers niet en als ik voor 1 plek wat probeer dan verknal ik misschien andere kruisingen.

1 Like

Staat niet in het lijstje, maar ik heb MR Sharp turns voor NL en B afgehandeld.
PS Ook niet in het lijstje, maar ik heb de MR missie Global - Overlapping highways afgehandeld voor Nederland, alleen
deze taak lukt mij niet: een trap die een lijnstuk deelt met de liftkoker waar hij omheen loopt.

Dank u wel!