Mapper mapt in grote gebieden aan Waterlinie

:slight_smile:
Nee… die polygonen zijn all over the place… helaas…

Moet je dat boekje maar eens lezen van die directeur van Heineken… ’ I always get my sin’
Hoe wij Nederlanders het Engels ‘niet’ beheersen.
Edit. Van Gaal Engels dus…

Ik zou zeggen: veel plezier op Open Historical Map. Daar zijn ze vast heel blij met zoveel historische data.

Open historical map maakt gebruik van de OSM database.
Er is ergens een test server, deze kunnen ze naar hartelust gebruiken, maar weet zo de link niet meer.

edit:
Link gevonden:

maar ook weer verwijderd, het muteert op de originele OSM database.
(ooit heb ik deze link van een DWG member gekregen, maar werkt niet meer als test server?)

Even update na bericht van de DWG.
Alles wordt in principe teruggedraaid, maar er wordt nog gekeken hoe dat het beste kan gebeuren.

De hele import van hendrik_gt, gedaan op 22-7-2021 met als titel Waterlinie1672, wordt nu teruggedraaid door woodpeck_repair.
Dat kost enige tijd, maar eerste resultaat is hier al zichtbaar.

Edit:

Imiddels is de gehele import teruggedraaid. Een paar overblijvende edits (die waren blijven staan omdat anderen daar al weer toevoegingen/wijzigingen aan hadden aangebracht - mapper mueschel maakte ons daarop attent in https://www.openstreetmap.org/changeset/108430692)), zijn gisteren (door mij) en vandaag (door mueschel) opgeruimd.
Ik heb gebruiker hendrik_gt (de veroorzaker van al dit extra werk) namens de DWG een bericht gestuurd, maar niets van hem vernomen.

Op de laatste foto van Satellietdataportaal goed te zien. Ik vraag me af of ook ergens een foto is van 18 juli.

toevoeging: bij Knikkerdorp wordt zelfs een vliegtuig door de Maas meegesleurd. Ook duidelijk te zien.