Zoals ik al eerder heb gezegd op dit forum: '[…] ik blijf mij verbazen op dit forum"
Het lijkt een beetje op de discussie rond “Vrijheid van meningsuiting”. Ja, je hebt de vrijheid op je mening, maar moet je je mening nou echt altijd verkondigen als je weet dat het kwetsend is?
Of zouden “wijsheid”, “zelf controle”, “rechtvaardigheid” en misschien “moed” (om bv over je eigen schaduw heen te stappen) wat meer ingezet mogen worden? Je mag het ook “waarden” en “normen” noemen. Het is de smeerolie binnen een gemeenschap.
Je kunt blijven roepen dat OSM het volste recht heeft om Nederland in kaart te brengen, en je kunt blijven roepen “het staat op access:private !!!”. Maar is dat nou echt nodig? Je weet toch dat iemand daar zeer grote moeite mee heeft?
Wordt OSM nou echt zoveel meer waard door dat ene steegje te mappen? Hoeveel mensen zullen er in de problemen komen als het steegje niet op de kaart staat? En hoeveel rust zou het opleveren voor die ene persoon als de steeg niet gemapped wordt?
Zeg het maar…
De waarde van OSM mag wel een beetje gerelativeerd worden. OSM is de kaart, niet het gebied.
OSM is totaal onbelangrijk in het geheel gezien.