Maastunnel elektrische scooters

In de Maastunnel ( Way: ‪Maastunnel‬ (‪144529554‬) | OpenStreetMap ) mag je een elektrische scooter gebruiken. Hoe dit te taggen?

Wat voor scooter precies? Ze gaan van vgl met e-fiets tot vgl e-motorfiets. Scooter is een vorm, geen kaliber.

Ik vind wel een proposal in de wiki…
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposal:ElectricScooters

Gelukkig heeft iemand een foto van het bord genomen, zie File:Welkom in de fiets- en voetgangerstunnel van de Maastunnel rule sign, Charlois, Rotterdam (2021) 02.jpg - Wikimedia Commons

2 Likes

Ik lees hier “als het maar geen verbrandingsmotor heeft” is daar een tag voor?

Ietsbals de combinatie:
motor_vehicle=no
electric_bicycle=yes
mofa=yes (e-snorfiets is volgens mij geen tag voor dus dit lijkt me dichtsbijzijnd)
moped=no (om expliciet te zijn)
speed_pedelec=yes (als je er ook met fatbike mag)

Dat lijkt me niet juist: verbrandingsmotoren mogen niet.
mofa=no + electric_mofa=yes wordt wel gebruikt.

1 Like

Op basis van dit proposal tag ik standaard bij bord G13 de tag electric_mofa=yes. Het zou mooi zijn als dit proposal verder gebracht wordt en over gestemd wordt, maar daar heb ik nog nooit de tijd voor gevonden helaas.

Hier is trouwens ook al een een topic over geweest bedacht ik me:

1 Like

Een tijdje geleden maakten we in een discussie onderscheid tussen trapondersteuning mbv een elektromotor, en aandrijving door een elektromotor.

Maar ondertussen zijn er allerlei voertuigen gekomen die gewoon elektrisch aangedreven worden, de trappers vervangen alleen zeg maar de gashendel.

( Mijn e-fiets heeft ook een leuke variant: als ik harder ga trappen gat hij minder ondersteuning bieden. Misschien past een dikfiets mij beter, ook wegens de jeugdige uitstraling…)