Logo voor OSM Nederland

Wat betekent die oranje leeuw eigenlijk? Of überhaupt die leeuw?
Straks krijgen we nog ruzie met de Ieren?

Hier niet. Ziet prima uit: Leeuw klein

Wow Looks so good :slight_smile:

" De oorsprong van het Koninklijk Huis van Nederland ligt in het Duitse plaatsje / gebied Nassau. De Graven van Nassau gebruikten een eigen wapen met in een blauw veld rechthoekige gouden blokjes en daarop een klimmende gouden leeuw."

Een gouden leeuw dus eigenlijk, nog steeds in het wapen van Nederland, met de leus Je Maintiendrai erbij. Later gekombineerd met Oranje (naar het Prinsdom Orange).
En nu vooral gebruikt bij het voetbal: Oranje betekent: het Nederlands Elftal (of teams in andere sporten ook wel, en de Olympische delegate) en de Oranje Leeuwen en Leeuwinnen zijn de Nederlandse voetballers (m/v/o).
Als symbool denk ik meer bekend en aansprekender dan onze driekleur!

1 Like

Als we die leeuw in ons logo zetten dan zijn we dus de “Koninklijke” OSM, verwant aan voetbal.
Met allebei heb ik niks dus laat ik dat idee maar gauw vergeten anders hoeft die leeuw van mij niet meer.
Maar ik vind de kleurtjes wel leuk.

Ik vind de Maeslantkering veel meer een symbool voor Nederland en veel passender bij OSM:
Maeslantkering

2 Likes

Tja, dat is meer een bouwkundige prestatie dan een symbool. Ik ben bang dat dat in het algemeen toch minder aanspreekt. Dan zou je met een klomp, een kaas en een oorijzer nog meer bereiken…

Als we die leeuw in ons logo zetten dan zijn we dus de “Koninklijke” OSM,

Het staat eerder symbool voor: Nederland timmert lekker aan de weg, lekker bezig met zijn allen.

Met een score van 55% (uit 27 stemmen na een week), lijkt me de discussie over de leeuw eigenlijk niet meer relevant. Men wil graag de vlag in de loep.

2 Likes

Het winnende logo zou mooi staan op Logos - OpenStreetMap Wiki en NL:Nederland - OpenStreetMap Wiki. Maar gooi vooral nog niet het huidige logo weg. Daar kunnen we vast nog wel leuke dingen mee doen.

De overige varianten kunnen wellicht in NL:Nederland/Archief - OpenStreetMap Wiki geplaatst worden, vooral die met de leeuw.

1 Like

Ik weet niet hoeveel forumleden nog NIET gestemd hebben dus zou nog even wachten met definitief maken van de stem uitslag toch ?
Misschien hebben de mods hier overzicht over het aantal forumleden dat nog kunnen stemmen ?

Edit: laatste zin

1 Like

Hij kan ook gebruikt worden als logo op het forum, zie bijvoorbeeld Deutschland (Germany) - OpenStreetMap Community Forum

Public-images-osm_logo 02

Top ! Franse revolutie in Parijs :slight_smile:

Op basis van de poll heb ik een volledig logo pack gemaakt voor de vlag met blauw bord.
Deze is hier te vinden. Ook heb ik, voor diegenen die dat belangrijk vinden, hier een VirusTotal scan gedaan. Logo’s zijn in PNG en SVG aanwezig. Waar nodig kan je deze zelf kleiner maken, zowel in resolutie als in bestandsgrootte. Alle logo’s zijn aan de kortste kant 2048 pixels groot.

Dank voor jullie meningen en inbreng.

3 Likes

Tijd om ook File:OSM Netherlands Logo.svg - OpenStreetMap Wiki bij te werken?

Jasper, als ik naar het logo kijk zit er wel heel veel witruimte omheen, waardoor het plaatje zelf extra klein wordt getoond. Kun je daar nog wat aan doen?

We kunnen Limburg eruit knippen

Goed plan. Gaan we doen!

1 Like

Hij valt in ieder geval wel op:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Logos#State_of_the_Map_Europe

Ik weet niet wat er gebeurd is met de kleuren, maar de kaart in het logo is wel erg donker:

community page zonder logo

1 Like

Top.

afbeelding

2 Likes