Logo voor OSM Nederland

Hoi! Ik zag laatst op de wiki dat Nederland alleen een simpel OSM logo met de vlag in het loepje heeft (hier). Dit moet beter kunnen, vond ik. Dus ben ik aan de slag gegaan.
De vraag is; wat vinden jullie hiervan?

Alle (constructieve) feedback is welkom!

8 Likes

Ik vind het er goed uitzien!

Mogelijk zou een versie die wat horizontaler is handig zijn voor websites, waarbij je de “Nederland” tekst niet in het logo verwerkt maar ernaast zet als: “OpenStreetMap Nederland”. Vergelijkbaar met het logo van dit forum maar dan i.p.v. “Community forum” “Nederland”?

1 Like

Kende landen/streek logo’s niet, dank!
Ik dacht even is het niet te gedetailleerd voor een embleem, maar de andere logo’s in de wiki hebben hetzelfde detailniveau.
Landcodes (NL) als alternatief tov lange namen wordt ook weinig gebruikt denk ik?
Enfin, eerste gedachte hoor. :+1:

Interessant. Zoiets?


Of eerder Nederland als gewone tekst, in plaats van het grensbord?

Andere optie;
image

Weet zelf nog niet zeker wat ik hiervan vind, maar het is een idee.

1 Like

Op de gelinkte pagina staat al:


Dat vindt ik een minder geslaagd ontwerp dat het bovenstaande ontwerp wat wat mij betreft er goed uitziet. Wel zou ik er nog graag de Nederlandse vlag in zien maar hoe weet ik niet direct, in de loep vindt ik in ieder geval minder geslaagd.

Wellicht toch ook de Nederlandse vlag in de loep, als extraatje?

4 Likes

Ik zou een oranje leeuw in het loepje zetten.

Mooie ontwerpen hoor !
Als 1 winnend ontwerp er uit gekomen is zou je nog 1 verbeter slag uit kunnen voeren met dit programmaatje: Radical Image Optimazation Tool. Die de opslag grootte van het bestandje aanzienlijk verkleint zonder in te boeten op kwaliteit of grootte…

Klopt, dit is gewoon het bestand waarmee ik nu op hoge resolutie werk. Per gebruik zal het verkleind worden waar nodig.

1 Like


Zoiets, dus?

2 Likes

Nederland ligt hier


beeld

3 Likes

Ik vind het oranje naambordje wel mooi. Kan iemand daarmee een variant maken?

Ook een interessant idee, @Friendly_Ghost. Zoiets?

4 Likes

Het programmaatje verkleint niets het filtert alle kleuren die je niet gebruikt uit het kleurregister waardoor je afbeelding tot een factor 4 kleiner kwa opslag wordt zonder verlies van detail.

En met de leeuw erbij?

En dan “overture” subtiel op het handvat van de loep…

Dit was een hint om het middelpunt van het vergrootglas hier te plaatsen.

Er moet wel iets onder dat vergroot glas, want nu doet ie niks. Misschien een dorpje, stukje wegen en waternet of toch die mooie vlag. :wink:

Iets typisch Nederlands? Een turborotonde met kunstwerk? :wink:
Inclusief vrijliggend fietspad uiteraard.

Maar zonder grappen, ik zou het simpel houden. Ik vond het eerste ontwerp Logo voor OSM Nederland eigenlijk het beste tot nu toe. Een logo hoort relatief simpel te zijn.

1 Like

Mijn favoriet is deze met de vlag onder de loep, al zou ik ook nog graag een variant met het oranje bord en de leeuw zien.