Ik heb weinig ervaring op OSM en ga binnenkort verhuizen naar Antwerpen, maar ik ben er nog niet bekend. Ik vermoed dat de Linkeroever een wijk is die op de linkeroever ligt. Maar dan zie ik vele monumenten (stadhuis bijv.) en andere objecten die op de rechteroever liggen toch in deze search opduiken antwerpen linkeroever | OpenStreetMap Klopt dat wel? Sorry als dit een domme vraag is.
Nee, OSM is hier juist.
Ik begrijp niet hoe u tot die vaststelling komt.
Links is als je stroomafwaarts kijkt.
Dank voor je antwoord. Ja, inderdaad, net als in NL, je moet stroomafwaarts kijken, dan zie je logischerwijs de wijk Linkeroever op je linkeroever.
En dan ligt het Stadhuis op de rechteroever, dus niet in de wijk Linkeroever.
Maar dan zie ik toch dit: Nominatim Demo
(zoek op Linkeroever)
Het lijkt mij of het Stadhuis in de wijk Linkeroever wordt geplaatst.
Er zijn meerdere monumenten waarbij ik dezelfde vraag heb, zoals Paleis voor Schone Kunsten Nominatim Demo
Dat roept bij mij nog steeds de vraag op: klopt dit wel?
Het is dus een vraag over Nominatim, wat address rank 20 betekent voor place:borough “Linker Oever”
https://nominatim.openstreetmap.org/ui/details.html?osmtype=N&osmid=5678182375&class=place
Ik tel acht “place:borough” in Antwerpen.
Antwerpen Centrum heeft er geen.
Linker Oever is de dichtste bij het stadhuis.
Dus om de vraag juist te stellen =
“moeten niet alle districten een Tag:place=borough - OpenStreetMap Wiki
hebben, of beter geen één ?”
Ik ben zeker dat sommigen hier kunnen op antwoorden.
Dankjewel! Nu begrijp ik het.
IMHO beter geen, dan verkeerd.
Welkom in Antwerpen.
Ik ben er weggevlucht.
Ze kunnen er een goede mapper gebruiken, want het wordt daar niet goed opgevolgd.
Ik heb de goede mapper een changeset comment gegeven.
De reden dat district Antwerpen geen place=borough node heeft is dat het logische punt hiervoor Node: Antwerpen (1765433658) | OpenStreetMap ook de admin centre is van stad, arrondissement en provincie. We gaan dat punt nu ook niet vier keer maken, en het zou een beetje gek zijn om Antwerpen centrum enkel als district aan te duiden.
Het gebeurt nog wel op meer plaatsen dat Nominatim vreemde keuzes maakt als er plaatsen als punten bestaan. Mij lijkt de beste oplossing dat Nominatim niet te veel gewicht geeft aan punten als er ook polygonen bestaan. Je kan daarvoor eventueel een issue inschieten bij hen.