landuse=village_green. Tevens brede landuse vs. landcover discussie

1. ‘Gemeentegroen’… het woord blijft verwarring oproepen. Het woord wordt gebruikt om een indicatie te geven van het soort groen dat wordt bedoeld. Veel van dat soort groen wordt door de gemeente beheerd. Er is echter geen 1-op-1 koppeling.
  2. Wat bedoel je met “twee ‘groene lagen’ over elkaar”?
  3. Ik zou liever twee lagen landuses voorkomen.
  4. De ‘greenery’ heeft niet een duidelijke functie. Het kan verschillende aspecten hebben: decoratie, opnemen regenwater, afscheiding van weg of woonblok, min of meer toevallige groei die wordt gedoogd.

Landcover=greenery dient niet ter vervanging van een grasveld met bomen. Wat bedoel je toch met dit soort opmerkingen?

Ik herhaal wat ik eerder schreef: landcover=greenery is bedoeld om moeilijk te onderscheiden groen te onderscheiden van wel te onderscheiden groen. Het kan gaan om eenduidige begroeiing die te specifiek/uniek of onbekend is om een eigen noemer te geven.
Het kan gaan om diverse begroeiing dat te willekeurig door elkaar heen staat om los te kunnen mappen.

Ja, je zou eventueel met subtags vegetatie kunnen aangeven die je ziet en herkent.
Dat verandert niets aan de primaire tag.
Dan is het dus landuse versus landcover als key en zie hierboven waarom ik voor landcover kies.