Als je even niet oplet zijn er alweer nieuwe laadpalen. Ik heb een keer al die dingen in de gemeente op de kaart gezet met het onderscheid tussen gewone laders en de combo snelladers er bij. Dus:
In de thread “Verkeersborden in Nederland vanaf nu digitaal beschikbaar” kwam Maarten_Deen met de opmerking: Er is ook een ArcGis website met de borden:
Als je uitzoomt naar het level net voor er alleen maar een achtergrondkaart is, dan zie je rode bolletjes waarop je kunt clicken om besluiten te zien. Voor ons is de afdeling Verkeer interessant. Behalve over laadpalen zie ik daar ook nieuwe disabled parkings langskomen.
Voorbeeldje:
verkeersbesluit of -mededeling VKB: 2023-014303 – aanwijzen van parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen, Aabeekstraat t.h.v. nr. 35, De Werft t.h.v. nr. 15 en Den Brem t.h.v. nr. 33, Goirle
Ze mogen zich dan als konijnen vermenigvuldigen maar als het stroomnet vol zit dan worden ze toch niet aangesloten. Diverse hier, één bij een lokaal station staat al 2 jaar in de wacht, die bij Burger King voor een sporthal staat er met de kartonnen verpakking er nog omheen te bakken in de zon. Dat is wachten op vandalen die 'm omtrekken.
Hmm, die drie lokaties in Goirle die ik noemde zijn ook nog niet geplaatst.
Toen ik twee combo’s bij het Avia Truck station mapte zat er nog plastic om de dikke laadkabels heen. Maar eens een keer langs fietsen als het stopt met regenen.
NDW verkeersborden databank.
De databank is ontstaan vanuit scans van Cyclomedia, die bewerkt zijn door de HR groep.
Deze database is aangekocht door de Overheid, maar dit stopt, nu kunnen de organisaties zelf de verkeersborden invoeren/bijhouden.
scannen en databasebank maken is een bevestiging, dat het er staat.
invoeren door partijen, wanneer, na verkeersbesluit (planning) of pas na plaatsing, geeft een onzekerheid of het er echt staat, anderzijds kan er snel worden ingevoerd als de klus geklaard is, dan pas na een jaar met een scanauto rond rijden.
Er zijn ook laadpaal verkeersbesluiten, die worden ingetrokken.
Op basis van alleen het verkeersbesluit kan je geen laadpaal toevoegen in OSM.
Survey of bevestiging anderszins noodzakelijk.
Zo kun je nog een trefwoord toevoegen. Dat is wel eens lastig omdat de verschillende organisatie het wel eens met andere bewoording willen omschrijven.
Zoeken op E8 verkeersbord, maar dan krijg je niet alleen verkeersbesluiten voor laadpalen.
Je kan alleen E8 als verkeersbord kiezen. “Parkeergelegenheid alleen bestemd voor de voertuigcategorie of groep voertuigen die op het bord is aangegeven”
Ik heb laatst bezwaar gemaakt tegen een laadpaal. Deze is nog niet verplaatst, eigenlijk nog geen reactie.
Deze parkeerplek staat op een hoek van een P parkeergelegenheid bij een kruising.
Laadpaal staat op de stoep van de zijweg rechts, op 6 meter van het kruisingsvlak, dus dicht bij de kruising.
Nu staan daar niet altijd auto’s te laden.
Als er een voertuig staat, dan komt de paal tevoorschijn achter de auto net op het moment als je naar rechts kijkt of er verkeer van rechts aan komt, staat dan deels in het zichtveld.
Nu s’avonds en als het dan ook nog eens regent, brand bij het laden aan de zijkant van de paal blauwe leds.
Dat moment van kijken, lijkt het of er een voertuig met zwaailicht aan komt. Momentopname, instinctief ging ik in de de remmen. Je weet het, maar later overkomt het je nog een keer.
Daar wordt blijkbaar nog niet zoveel rekening mee gehouden.
ik zet ze in OSM inderdaad altijd precies waar ze na survey staan. Het helpt wel als je weet waar je er een moet zoeken. Soms is dat tientallen meters van het plaatsingsbesluit. Ik denk dan dat Vattenfall een geschikte kabel bij het besluit zoekt.